Tysk

Jung sein! (spørgsmål til fremlæggelse)

23. oktober 2014 af Whatisthiss - Niveau: 8. klasse

Hejsa. Jeg skal til min fremlæggelse høre om hvordan andre (jeres) ungdom er. Temaet er jung sein, og jeg har nogle spørgsmål som jeg ville blive glad for, hvis I ville svare. Det er selvfølgelig på tysk.

1) Was ist schön, wenn man jung ist?

2) Was ist schwierig, wenn man jung ist?

3) Freundschaft und Liebe?

4) Welche Probleme, kann man mit den Eltern haben?


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

Ich mache jetzt einfach mal den Anfang und schreibe das, was mir gerade so einfällt ;) Habe ein Text zu den Fragen im Anhang ;)

Brugbart svar (0)

Svar #2
23. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

her

Svar #3
24. oktober 2014 af Whatisthiss

Hejsa. Har vidst ikke modtaget noget hvis det var det du ville :D


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

underligt, jeg have egentlig tilfoejet noget, bruger du det stadigvaek?

Svar #5
24. oktober 2014 af Whatisthiss

Ja du må gerne sende det igen hvis det er ... Jeg skal fremlægge næste uge, så har tid nok :D


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

altså jeg har nu vedhæftet en fil, så egentlig skulle det fungære

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

underligt

Brugbart svar (0)

Svar #8
25. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

så sætter jeg det bare ind sådan: ;) 1) Was ist schön, wenn man jung ist -> Ich denke es gibt viele positive Eigenschaften des Jungseins. Z.B hat man noch sein ganzes Leben vor sich. Man in dieser Zeit tun, was man später nicht mehr machen kann. Und nicht zu wissen, dass manche Träume einfach nicht in Erfüllung gehen. Ich denke am schönsten ist es so unwissend zu sein und zu träumen, dass man glauben kann alles zu erreichen was man will. Aber leider lernt man erst wenn man älter ist wertzuschätzen, wie schön es doch ist jung so sein. 2) Was ist schwierig, wenn man jung ist? Ich denke da gibt es ein Wort, welches die Frage ziemlich genau beantworten kann : Pubertät. 3) Freundschaft und Liebe Freundschaft ist natürlich sehr wichtig, wenn man jung ist, vorallem in der Pubertät, wo man sich natürlicher weise von seinen Eltern distanziert und mehr mit Freunden unternehmen möchte. Wenn man jung ist die Liebe auch etwas anderes, besonderes, als wenn man alt auf seinen Rolator neben seiner Frau die auch im Rolator vor sich her schiebt sitzt. 4) Welche Probleme, kann man mit den Eltern haben? Da muss ich die selbe antwort wie in Aufgabe 2 abliefern : Pubertät

Svar #9
25. oktober 2014 af Whatisthiss

Årh tusind tak for svarene !! Det jeg super glad for :)

Brugbart svar (0)

Svar #10
25. oktober 2014 af perturbatrix (Slettet)

no problemo ^^

Brugbart svar (0)

Svar #11
27. oktober 2014 af rakijovic

Jadak, #10, og hvad fik spørgeren ud af dét, bortset fra et halvfærdigt talepapir hun bare kan rable op fra til fremlæggelsen?

Dog er der nogle, hm, "kosmetiske" fejl i dit opus, så lidt kosmisk retfærdighed er der stadig til.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Jung sein! (spørgsmål til fremlæggelse)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.