Matematik

skalar og determinant mellem 2 vektorer

25. oktober 2014 af Emnavn (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude. Er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave. er i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an? :) på forhånd tak. Opgaven er på den vedhæftede fil ;)


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. oktober 2014 af peter lind

Hvad er du i tvivl om ?


Svar #2
25. oktober 2014 af Emnavn (Slettet)

generelt hvad jeg skal gøre. Ved ikke hvordan jeg kommer i gang med den.


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. oktober 2014 af mathon

Du har to vektorer

                                  \overrightarrow{a}=\begin{pmatrix} \left | \overrightarrow{a} \right |\\ 0 \end{pmatrix}    og    \overrightarrow{b}=\begin{pmatrix} \left | \overrightarrow{b} \right |\cdot \cos(v)\\ \left | \overrightarrow{b} \right |\cdot \cos(v) \end{pmatrix}

Beregn nu skalarprodukt og determinant.


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. oktober 2014 af LeonhardEuler

\vec{a} \cdot \vec{b}= \begin{pmatrix} \left |\vec{a} \right |\textup{cos}(0)\\ \left |\vec{a} \right |\textup{cos}(0) \end{pmatrix} \begin{pmatrix} \left |\vec{b} \right |\textup{cos}(v)\\ \left |\vec{b} \right |\textup{cos}(v) \end{pmatrix} =\begin{pmatrix} \left |\vec{a} \right | \\ 0 \end{pmatrix} \begin{pmatrix} \left |\vec{b} \right |\textup{cos}(v)\\ \left |\vec{b} \right |\textup{cos}(v) \end{pmatrix}=\left |\vec{a} \right |\left | \vec{b} \right |\textup{cos}(v)

\textup{det}(\vec{a},\vec{b})=\overset{\wedge}{a }\cdot \vec{b}=...


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. oktober 2014 af mathon

        \textup{det}(\vec{a},\vec{b})=\begin{vmatrix} \left | \vec{a} \right | &\left | \vec{b} \right |\cdot \cos(v) \\ 0&\left | \vec{b} \right | \right |\cdot \sin(v) \end{vmatrix}=\left | \vec{a} \right |\cdot \left | \vec{b} \right |\cdot \sin(v)-0\cdot \left | \vec{b} \right |\cdot \cos(v)


Svar #6
26. oktober 2014 af Emnavn (Slettet)

hvad er hvad her. Er på ingen måder med. der er 3 opgaver men forstår ikke helt hvor i starter og hvor i slutter. ??


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. oktober 2014 af LeonhardEuler

#6 : Et " i " (de personer, som du henvender dig til i direkte tiltale) skrives med et stort "I" på dansk!

   Hvad er det, som du ikke forstår.

I opgave 1 skal du se på enhedscirklen og koordinatsættet til retningspunktet. Opgave 2 og 3 er allerede servet til dig på et sølvfad. 


Svar #8
26. oktober 2014 af Emnavn (Slettet)

 

Skriv et svar til: skalar og determinant mellem 2 vektorer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.