Matematik

Hjælp til beregning af varmetab og opstille et udtryk

25. oktober 2014 af Mount (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej

Nogen, der kan hjælpe med opg. d og e? Jeg fik d til et meget højt tal (44.xxx), som jeg ikke synes giver god mening. Det jeg har gjort er at sige 20000^{1/3}, da det står at sidelængderne er ens i alle tre dimensioner. Så jeg har sat tallet ind i x,y,z i udtrykket jeg har opstillet i en af de tidligere opgaver. Men synes ikke resultatet giver god mening, samt ved jeg ikke hvordan jeg skal opstille et udtryk, der har samme varmetab som kuben.

Vedhæftet fil: opgaver.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. oktober 2014 af peter lind

d) Du skal gå ud fra funktionsudtrykket Φ(x,y,z) Hvis det er en kubus så er x=y=z så funktionen bliver Φ(x,x,x)

e) Du får Φ(x,y,z) = Φ(x,x,x) Hvis der findes nogen løsninger fra x=y=z er der ikke kubiske løsninger, der giver samme varmetab som kubiske løsningersamme


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. oktober 2014 af hesch (Slettet)

#0:  Du bliver altså nødt til at skrive nogle mellemregninger til disse "44.xxx" ( Enhed ? ? ).  Står der ca. 44000 eller ca. 44,000 ?

Der er nogle stykker af disse mellemregninger, i form af beregninger for gulv, mure, glasparti, loft, og du beder nærmest hjælpere om at gennemregne hele skidtet forfra.

Men hvis du skriver dine mellemregninger ( og enheder ), så tror jeg da nok, at der er nogen, der gider at se det igennem.


Svar #3
26. oktober 2014 af Mount (Slettet)

Det er fordi de forrige opgaver er jeg sikker på er rigtige, men her i de:

Vedhæftet fil:Projekt.pdf

Svar #4
26. oktober 2014 af Mount (Slettet)

#1
Så jeg har gjort det rigtigt?


Svar #5
26. oktober 2014 af Mount (Slettet)

#1

I e), får jeg så ikke det samme resultat som i d), altså udtrykket?


Skriv et svar til: Hjælp til beregning af varmetab og opstille et udtryk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.