Studievalg og videregående studie

Huen

27. oktober 2014 af Anto1020 (Slettet)

Hej alle ;)

Jeg elsker skole, men har et gennemsnit på 0,8. Jeg afslutter min STX til sommer, men ved ikke om jeg får huen på. Jeg HADER skole, og vil baer VÆK. LANGT VÆK!!!! Så orker ikke tage 3g om igen. Så hvilket snit skal jeg have, for at jeg kan få eksamensbeviset i hånden den sidste dag??

Mvh Anton


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. oktober 2014 af alexandramarie (Slettet)

Jeg mener at du skal have et gennemsnit over 2.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Du skal selvfølgelig have et snit på 2 ja. At du ikke kan bruge det til ret meget er så en anden sag.


Svar #3
27. oktober 2014 af Anto1020 (Slettet)

Hvad mener du med at jeg ikke kan bruge snittet til noget??


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. oktober 2014 af HHansen1 (Slettet)

Du skal "blot" have et snit på over 2. :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. oktober 2014 af Hansihh (Slettet)

#0

Du mener at du ''elsker'' skole, men har et gennemsnit på 0,8?!

Uddyb hvad du mener med elsker


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg mener at du ikke kan bruge det til noget fordi et snit på 2 ikke giver adgang til noget som helst videregående (stort set) medmindre du virkelig kan lave nogle kvote 2-aktiviteter som sparker røv.


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. oktober 2014 af allan_sim

#6.

Det er ikke korrekt. Der findes masser af videregående uddannelser, hvor en bestået studentereksamen er tilstrækkelig for at blive optaget. Tag et kig på KOT-tallene for 2014: https://www.ug.dk/sites/default/files/hovedtal-2014.pdf


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Uanset hvad bør vedkommende ikke læse videre med det snit.

Svar #9
28. oktober 2014 af Anto1020 (Slettet)

Hvad bilder du dig ind at skrive det der. Jeg VIL læse videre ;)

Jeg kan godt, så længe jeg lyster.......


Brugbart svar (1)

Svar #10
28. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg bilder mig dét ind, at jeg - i modsætning til dig - ved hvad forskellen på en videregående uddannelse og gymnasiet udgøres af.

Jeg siger det ikke for at håne dig, men odds for at du kommer til at klare dig på en videregående uddannelse er meget små, hvis du ikke har magtet gymnasiet. Uagtet årsagerne.


Brugbart svar (0)

Svar #11
29. oktober 2014 af Bullerkage (Slettet)

Skyldes det ikke netop folk som Anto, at folkeskolerne nu er begyndt at reklamere for erhvervsuddannelser... Samfundet burde virkelig tage at oppe sig angående hvem der skal have mulighed for at gå på et gymnasie eller ej. 

Den gamle regel eller det gamle rygte om, at man fra folkeskolen skal have minimum 6 i gennemsnit for at kunne læse på et gymnasium bør stå ved, så samfundet ikke bruger penge på at uddanne elever, hvis evner slet ikke rækker til et gymnasielt niveau. Kan godt være, at man kan se nogle enkle tilfælde, hvor en elev går fra et snit på 02 i folkeskolen til et snit på 5 eller derover i gymnasiet, men hvis langt størstedelen ender som Anto er det spild af både hans og samfundets tid.

Dermed er det sagt, at bare fordi man er "træt af skolen" eller "hader skolen", gør det det ikke mere i orden at man vælger gymnasiet bare fordi ens venner også gør det.

Til Anto: Hvorfor er det overhovedet vigtigt for dig, at få et eksamensbevis fra gymnasiet i hånden, når du tydligvis ikke har gjort dig fortjent til det. Det er ud fra dine karakterer muligt at se, at du ikke bare hader skolen, men faktisk slet ikke har været engageret i den på nogen måde, og nok blot har mødt til timerne for at spille lidt computer.

Jeg synes du bør nå til den konklusion, at du har brugt tre år af dit liv, og en masse skattepenge, på ikke at lave så meget andet end at opdage, at uddannelsessytemet ikke er noget for dig. Dermed ikke sagt, at du ikke kan blive en succesrig person - det er nok bare ikke en videregående uddannelse du skal have. Måske du har brugt de tre år på at finde på et genial opfindelse, som du så kan markedsføre? Eller lært at bygge en hjemmeside op vha. HTML? Ja for altså noget må du jo have lavet?

Jeg er godt klar over, at nogle kan have sociale problemer, som gør det tæt på umuligt at klare sig igennem gymnasiet, men når du, Anto, lægger ud med at sige, at du HADER skolen, og blot vil væk, ville jeg ønske du slet ikke havde valgt insitutionen og selv være gået væk for 3 år siden, i stedet for nu at skulle smides ud, fordi du simpelthen ikke kan bestå med et snit på 0,8.

Surt opstød, jeg ved det godt :)


Svar #12
29. oktober 2014 af Anto1020 (Slettet)

Bullerkage:
Jeg har ligeså meget ret til en vidergående uddanelse som dig! Mit snit er lige blivet hævet til 5,2!!!
Så nu ser det rigtig godt ud ;)


Brugbart svar (1)

Svar #13
29. oktober 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

To dage til at hæve et karaktergennemsnit med 4.6 procentpoint lyder meget realistisk.


Brugbart svar (0)

Svar #14
11. november 2014 af Hijsa

Du skal huske på at der som minimum kræves at du har bestået din gymnasiale eksamen. Dvs du skal mindst have et snit på 2,0 for at består gymnasiet. Ellers er der ikke så mange uddannelser du kan søge ind på, der kræver et afsluttet gymnasie. Men ærligt, du har købt og betalt for din egen hue, så du kan da stadig tage den på, det rager da ikke andre hvad du har fået i snit ??

Brugbart svar (0)

Svar #15
11. november 2014 af larsenlottesen (Slettet)

#13

Der er vist nogen, der har brug for at få styr på det mest basale i matematik, som bliver lært i 4. klasse. 5.2 - 0,8 giver ikke 4,6 som du påstår, og du skulle nødig snak om Anto? 5,2 - 0,8 giver i virkeligheden 4,4. Du nævnte noget med at være ''realistisk'', det du påstår er da slet ikke realistisk. Tilbage til 4. klasse du


Brugbart svar (0)

Svar #16
12. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Uha da.. Jeg har lavet en tastefejl. Godt du fandt noget at råbe op om i en to uger gammel tråd. 


Skriv et svar til: Huen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.