Spansk

Disse sætninger driller mig helt vildt - hjælp ønskes!

29. oktober 2014 af azenna (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle sammen,

Jeg er ved at lave et modul i spansk (e-learning). Jeg skal skrive om en ganske almindelig dag på 100 ord. Jeg har skrevet det meste, MEN der er et par sætninger, der driller mig. Jeg vil være jer evigt taknemmelig, hvis der er et par venlige sjæle, der vil hjælpe mig med at oversætte dem (jeg har oversæt diverse ord):

1. Jeg ser (ver) aldrig (nunca) hvad der er i TV, men jeg ser en masse film (película).

2. Jeg skyder (tirar) hver dag i en time med pistol (pistola) og/eller gevær (fusil).

3. Vi går tit (frecuentemente) ture ved vandet (mar: hav).

4. Min hund elsker det.

Og jeg har skrevet nedenstående, men jeg er ikke sikker på om det er rigtigt. En lille hjælp til rettelser vil også tages imod med kyshånd:

DANSK: Jeg kan ikke lide at vågne tidligt, så jeg vågner klokken 9:30 hver dag. Jeg laver mine lektier i fem timer (min undervisning foregår primært på internettet). Jeg kan godt lide at læse på internettet: jeg kan selv bestemme og planlægge min dag.

SPANSK: No me gusta despertarme temprano, así que me levento a las 9:30 cada día. Hace mis deberes en cinco horas (mi enseñanza pasar primario en internet). A mí me gusta estudio en internet: puedo decidir y planear mi día.

Stort tak på forhånd.


Svar #1
29. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Der skulel selvfølgelig stå: Jeg har oversat diverse ord. ;)


Brugbart svar (1)

Svar #2
29. oktober 2014 af jbmm

SPANSK: No me gusta despertarme temprano, así que me levento a las 9:30 cada día.
levantarse = stå op (af sengen); vågne = despertarse
Hace(forkert person) mis deberes en cinco horas (mi enseñanza pasar(skal bøjes) primario(det skal være et biord) en el internet). A mí me gusta estudio(at læse er et verbum) en el internet: puedo decidir y planear mi día.

Kom med et bud på de første 4 sætninger.


Svar #3
29. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Tak, fordi du vil hjælpe.

1: Jeg kan ikke lide at vågne tidligt: No me gusta despertarme temprano.

2: så jeg vågner klokken 9:30 hver dag: así que me levantarso(er det rigtigt?) a las 9:30 cada día.

3: Hago(er det rigtigt?) mis deberes en cinco horas.

4: Mi enseñanza pasa(er det rigtigt?) primario(jeg forstår ikke helt, hvad du mener med biord?) en el internet.

5: A mí me gusta estudiar en el internet: puedo decidir y planear mi día.

Jeg er ikke ret god til spansk, så ejg er meget glad for at få hjælp. Tak! :)


Svar #4
29. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Sådanne ser den fulde tekst ud, som jeg har skrevet. Jeg har vedhæftet den. OBS: læg mærke til jeg har skrevet jeg kan godt lide at se TV i stedet for jeg ser aldrig hvad der er i TV.

Vedhæftet fil:Modul 2 eksempel.docx

Brugbart svar (0)

Svar #5
29. oktober 2014 af jbmm

Se din indbakke.


Svar #6
30. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Vedhæftet fil.

Vedhæftet fil:Modul 2.docx

Svar #7
30. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Det er dette billede.

Vedhæftet fil:03A.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #8
30. oktober 2014 af jbmm

Se din indbakke.


Svar #9
31. oktober 2014 af azenna (Slettet)

Her er det færdige dokument. Jeg er kvinde, så jeg ved ikke om jeg har skrevet "-o" nogle steder, hvor jeg skulle have skrevet "-a".

Vedhæftet fil:Modul 2.docx

Brugbart svar (0)

Svar #10
31. oktober 2014 af jbmm

Se din indbakke.


Skriv et svar til: Disse sætninger driller mig helt vildt - hjælp ønskes!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.