Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Ha. Almen Merit - Serviceøkonom

03. november 2014 af Charlesbronson (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Jeg er ved at blive færdig som Serviceøkonom og går og overvejer at tage en Ha.almen.

På SDU. tilbyder de merit for 1,5 år så man kan opnå en Ha.almen på 1.5 år.

Jeg vil spørge om der er nogen serviceøkonomer der har erfaring med at have taget meritforløbet enten i Odense eller Slagelse..

Hvordan foregår undervisningen? Er det et par gange om ugen eller endnu mere? Hvordan er sværhedsgraden og der tænker jeg på økonomien i forhold til det nivaue man bliver undervist i på SVØ uddannelsen?

Generelt søger jeg info for folk der har taget meritforløbet og om de kan anbefalde den og måske har nogle gode råd?

Venlig hilsen

Charlie


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Hej Charlie.

Jeg læser selv HA på fuld tid og har nogle fag sammen med merit-eleverne.

Min oplevelse er, at de fleste er meget overraskede over niveauet. Ergo er det formentlig en hel del sværere end det du er vant til.

Men jeg tror det er et spørgsmål om at man skal læse mere end man går i byen og så skal det nok gå fint.

Hvis du har mod på det så bør du helt klart opgradere til en HA. Det er en stærk uddannelse. Det er serviceøkonom ikke.

De sværeste fag i starten er Virksomhedens  økonomi, kvantitative analyseredskaber og finansiering. Dem kan du læse om her http://www.sdu.dk/Information_til/Studerende_ved_SDU/Din_uddannelse/Bachelor/HA_Odense/Uddannelsens_opbygning/International_business/Fagbesk_14_15


Svar #2
04. november 2014 af Charlesbronson (Slettet)

Hej Carsten

Meget interessant svar. Er det i Odense eller Slagelse? Såvidt jeg ved er studieordningen forskellig afhængig hvilken by man studerer i.

Jeg troede egentlig at serviceøkonomerne var på et hold for sig selv. Har man mest undervisningen på skolen eller skal det meste af tiden bruges derhjemme på læsning?

Har du ellers andre gode råd til en formentlig kommende Ha. studerende?


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Nej alle meritterne er sammen.  

Mht undervisningstimer, så er der forelæsninger dagligt. Personligt er jeg kun på skolen én gang om ugen til gruppearbejde, men det skyldes at jeg dels bor halvanden time væk fra skolen - og dels at jeg ikke mener at forelæsningerne er ret meget værd. Ikke i starten i hvert fald. Det er ren højtlæsning fra bøgerne som man virkelig er nødt til at tage seriøst for at få gode karakterer.

Jeg kan i øvrigt anbefale Odense. Det er en super lækker bygning med alle faciliteter, og du får et væsentligt større netværk end i Slagelse (som er kendt for at være lidt røven af tredje division).


Skriv et svar til: Ha. Almen Merit - Serviceøkonom

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.