Studievejledning

Hvilken studieretning vil være bedst?

05. november 2014 af aasda (Slettet)

Hej Studieportalen.

Jeg står og skal til at vælge endelig studieretning(STX). Mit foreløbige valg er: Samfundsfag A, Engelsk A, Matematik B. Situationen er dog den, at jeg ikke længere magter mere sprog end højest nødvendigt (eng A) og at jeg bliver mere og mere afklaret med at jeg skal læse idræt eller noget i den dur. Derfor overvejer jeg kraftigt at skifte til: Biologi A, Matematik A, Idræt B, hvor jeg også har mulighed for at opgradere fysk til B-niveau som er kravet. Fagligt ligger jeg på den gode side af middel-niveau, pånær i samfundsfag, som jeg er rigtig dygtig til, men mit spørgsmål er: Hvad vil i råde mig til; at blive på min linje, hvor jeg er god til samfundsfag elller skifte til en mere relavant studieretning for mig, hvor min interesse er større, men hvor jeg måske skal kæmpe mere for at få et godt gennemsnit om tre år? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. november 2014 af Joe11111 (Slettet)

Altså jeg synes det lyder som om du skal skifte til biologi A, Mat A og Idræt B, fordi hvis du allerede nu siger at du hader sprog, så er du på meget lav bund, fordi Engelsk A er svært!.

Du kan jo også altid hæve samfundsfag til B. 


Skriv et svar til: Hvilken studieretning vil være bedst?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.