Eksamensforberedelse

Angst

09. november 2014 af ShadH - Niveau: B-niveau

Jo flere afleveringer jeg begiver mig ud i, jo mere nervøs og angst får jeg overfor eksamen. 

Det kommer udelukkende af det faktum af at jeg altid har brug for at søge på nettet efter en løsningen for opgaven. Jeg kan ikke se på en opgave (matematik for det meste) og tænke: "Nemt nok, vi kigger bare her og her and bruger denne formel, osv...". Det sker sjældent.

Jeg er ikke sikker på at jeg bare skal forholde mig til: "Du skal nok finde ud af det når du læser op". Jeg forstår næsten aldrig mine egne noter. Noterne er som regel stikord, som jeg let ville kunne genkende hvis jeg havde haft om det emne for meget nyligt. Skriver jeg lange forklaringer til mine noter, så ender jeg med at falde fra i timen.

Jeg har endda en Georg Mohr prøve på Tirsdag. Jeg kiggede prøven fra sidste år og forstod ingenting af hvorfor facit gav følgende svar, eller hvor i emnet (der var en opgave, som handlede om sandsynlighedregning) jeg skal kigge for at finde måden at løse opgaven. Selvom det ikke kommer til at tælle, vil man jo gerne gøre et godt indtryk...

Måske overreagerer jeg, men når jeg virkelig er interesseret i en biologisk-efteruddannelse (medicin eller marinebiologi) kræver det nogle høje karakterer. Umiddelbart er der ikke udsigt til at det vil kunne lade sig gøre.


Skriv et svar til: Angst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.