Spansk

Frida Kahlo bog side 90 - oversæt

13. november 2014 af Annamajas (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal oversætte følgende tekst til spansk - har gjort det, men da jeg ligger i ret lav karakter ville det være rart, hvis i havde et bud på jeres egen oversættelse. 

A

Ti år før Diego bliver født, tager diktatoren Porfirio Díaz magten i Mexico. Han sidder på magten i mange år, og hans regime er meget undertrykkende. Folket gør oprør og ønsker, at diktatoren afgiver magten. 

Frida Kahlo og Diego rivera deltog som vigtige hovedpersoner i genopbyningen af Mexico efter revolutionen. Rivera gennem sine murmalerier, hvor han skildrede undertrykkelsen af indianerne.  De var begge kommunister og medlemmer af det mexicanske kommunistparti. Rivera blev dog ekskluderet, fordi han ikke fulgte partiets regler. De to kunstners forhold var meget stormfuldt, og i 1939 blev de skilt. De giftede sig igen i 1940 og levede sammen til Fridas død i 1954. I idag, mange år efter deres død, er de stadigvæk berømte, både i Mexico og i udlandet. 

Jeg har følgende gloseliste: 

Sidde på her: ejercer , Regime: Régimen, undertrykkende: represivo, gøre oprør - Sublevarse, afgive - Dejar, genopbygning - recontrucción, gennem - A través de, skildre - Plasmar, medlem: Miembro, Dog - sin embargo, stormfuld, tormentoso

B) 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. november 2014 af jbmm

Du kan sende DIN oversættelse til min indbakke, så kigger jeg på det, men UDEN brug af f.eks. Google Translate (hvilket jeg nemt kan gennnemskue, når jeg ser oversættelsen).


Svar #2
13. november 2014 af Annamajas (Slettet)

Vil hellere have et andet bud, da jeg lærer bedre af det ?? ellers tak (:

Brugbart svar (0)

Svar #3
14. november 2014 af jbmm

Jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen der vil lave en oversættelse for dig, som du kan få at se.


Skriv et svar til: Frida Kahlo bog side 90 - oversæt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.