Andre fag

angående valg af studieretning

13. november 2014 af AmericaAmerica (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, 

Jeg går i 1.g, og skal om ca. 1/2 måned vælge mit endelige valg af studieretning. Men jeg er lidt i tvivl. Lige nu gå jeg på den samfundsvidenskabelige studieretning, med Samfundsfag A - Matematik B - Erhversøkonomi C. Men jeg overvejer at skifte til den naturvidenskabelige studieretning med Matmeatik A - Fysik B - Kemi B, men jeg er lidt i tvivl angående Kemi på B-niveau. Jeg tror godt jeg kan klare Matematik A - og Fysik B, men jeg var ikke så god i folkeskolen til kemi-delen, altså de emner vi havde om i Kemi. Og jeg ved at denne naturvidenskabelige studieretning giver adgang til stort set alt. Og så er der er en ting, der frister. Jeg har nemlig Kemi på C-niveau på min linje, og jeg har overvejet, at hvis jeg klarer mig godt i Kemi her inden det endelige studieretningsvalg, så vil jeg gå på et sommerkursus efter gymnasiet, hvor jeg kan supplere min studentereksamen med Kemi på B-niveau, og grunden til at jeg overvejer sommerkurset, er jo altså alle de gode venner man har fået i klassen, og det gør mit valg lidt sværere, at jeg kan skifte til den naturvidenskabelige studieretning. 

Hjælp mig, er i tvivl!

Hvad skal jeg gøre, har brug for gode råd


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. november 2014 af JEEJ2008

Spørg dig selv om du vælger fag ud fra hvad dine venner gør eller om du vælger ud fra hvad du selv vil! Venner kommer og går - det gør tiden ikke. Du skal selvfølgelig vælge den linje du brænder for, og som kan bringe dig mod det du gerne vil være. MVH.


Skriv et svar til: angående valg af studieretning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.