Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - Fransk A og Engelsk A - Les Misérables og A Christmas Carol - hjælp!

14. november 2014 af O2015 (Slettet)

Hej alle, jeg håber virkelig nogen kan hjælpe mig! Jeg har valgt at sammenligne to værker: Les Misérables og A Christmas Carol i fagene fransk A og engelsk A. Jeg har tænkt mig at fokusere på deres udvikling fra ikke omsorgsfulde personer, til ja omsorgsfulde personer ;), men problemet er bare, at jeg ike har læst bogen Les Misérables, og må kun udvælge et par sider. Jeg kender "A Christmas Carol" udenad, og skal have hele dette værk med i min SRP. 

- Er der nogen derude, der kan hjælpe mig med at udvælge nogle perfekte kapitler/sider, hvad der er vigtigst og bedst at gå i dybde med? 

Jeg skal se på udviklingen de gennemgår som sagt, men også hvordan de ser på samfundet og samfundshierarkiet. 

Jeg ville blive meget glad, hvis nogen kunne hjælpe mig, har brug for alt den hjælp jeg kan få! 

- Dette er hvad, jeg havde besluttet og sendt (aftalt)  til mine vejledere. 

Der ønskes en kort redegørelse for samfundshierarkiet omkring tidspunktet for udgivelsen af hhv. Victor Huge "Les Misérables" og Charles Dickens "A christmas Carol". 

På baggrund af udvalgte kapitler ønskes en analyse og fortolkning af udvalgte personer i disse to værker, med særlig fokus på rolle i samfundet og deres samfundssyn. 

Endelig ønskes en kort diskussion af hvorfor forfatterne vælger at skrive disse emner, og i hvilket omfang værkerne skildrer virkeligheden. Desuden kommenteres på om fofatterne ønsker at blande sig i det poltiske liv og hvordan værkerne blev modtaget. 


Skriv et svar til: SRP - Fransk A og Engelsk A - Les Misérables og A Christmas Carol - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.