Studievalg og videregående studie

Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!

15. november 2014 af Theis01 (Slettet)

Kære alle brugere hvis løsningen endda ligger i Aarhus tager jeg derhen! (bor i kbh)

Som overskriften fortæller har jeg virkelig brug for seriøs hjælp!

Jeg var til åbenthus hos DTU og fandt ud af at jeg rigtigt gerne vil starte på maskiningeniør udd. her til Vinter. Men jeg mangler en bestået kemi C eksamen for at opfylde deres krav.

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg skal få lov til at komme til en kemi C eksamen Inden 1. februar??

Jeg står med et gennemført Kemi C forløb (som selvf. kan dokumenteres) men ved ik hvordan jeg får en eksamen. Selvstudies tidsfrist hos HF var før åbenthus så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Seriøst hvis der er en der kan komme med en løsning til mig (dvs. et sted jeg kan få min eksamen vel) lover jeg chokolade og vin eller kasse dåsecola som tak for hjælpen!

Ethvert råd eller fif vil blive taget imod med Stor glæde. Hjælp mig :-/

OBS: Jeg dumpede naturfagspakken-eksamen indeholdene Kemi, Biologi og Geografi. da jeg spurgte om forklaring over denne overraskelse fik jeg at vide at jeg bestod Kemi og Geografi delen med et 4 tal men Biologi delen var til et 00 og derfor er hele eksamen et 00.


Brugbart svar (3)

Svar #1
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg ved godt hvad du skal gøre. Du bør ringe til VUC.nu som er fjernundervisningskontoret for HF på Fyn og i Jylland. Ring til Odense-afdelingen på 62656840. Forklar din situation og sig at du allerede har været på laboratiet og lave forsøg på din tidligere skole. Sørg for at have dokumentation for det. De tager 450 kr for at eksaminere dig.

Forklar dem at du vil gøre hvad som helst for at komme op til en kemi-eksamen nu her til vinter. De plejer at være okay fleksible, for de får penge for hver elev de eksaminerer.

Ellers er der muligheden for at presse en realkompetencevurdering igennem i forbindelse med vintereksamerne, men jeg vil anbefale dig at gå eksamensvejen.

Held og lykke. Skriv hvordan det går. Hvis det ikke lykkes, så skriv en besked til mig, for så ved jeg hvilken studievejleder der kan sørge for at du kommer til eksamen i en anden by.


Svar #2
17. november 2014 af Theis01 (Slettet)

Hej Carsten

Hvor er det fedt du gider at hjælpe! Nu det jo mandag så jeg prøver at få undersøgt alle de muligheder jeg har idag og ringer rundt osv. til de steder du har anbefalet. Jeg tager også lige forbi skolen for at få dokumentationen for mit Kemi C forløb så der ikke er noget bøvl med det når jeg forhåbentlig får brug for det.

Jeg synes at jeg har undersøgt Realkompetencevurderingen før men kan ikke lige huske hvorfor det ikke blev til noget. Om ikke andet så får jeg også lige undersøgt den mulighed hvis de førnævnte alternativer ikke giver pote. Jeg fortrækker nemlig også helst eksamensvejen som førsteprioritet.

Jeg håber at det lykkedes mig at finde en løsning men ellers vil jeg klart kontakte dig igen når nu du er her.
Hvis ikke det bliver idag så gør jeg det imorgen hvor jeg ved at jeg har undersøgt de fleste hvis ikke alle muligheder. 

Igen tak for hjælpen Carsten. Update følger...


Skriv et svar til: Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.