Generelt

Smidt ud af 3.G - Hvad nu?

15. november 2014 af Mathinstinct (Slettet)

Hej SP

Som overskriften siger, er jeg lige blevet smidt ud af 3.G pga for højt fravær og et par manglende opgaver. Mit problem lige nu er så, at jeg ikke ved hvad jeg skal foretage mig. Min plan for fremtiden før jeg blev smidt ud var at jeg skulle blive ingeniør eller læse jura, men det kan man jo ikke uden gymnasiel baggrund.

Er der nogen her der ved hvad man kan gøre? Er der er andre muligheder? Nogen der har erfaring/kender nogen som har oplevet det samme? Hvad ville I anbefale mig at gøre?


Brugbart svar (0)

Svar #1
15. november 2014 af Mistique (Slettet)

Du kan evt. tag en samtale med en vejleder på den nærmeste VUC. Der kan du tage en HF, og det giver dig også adgang til de uddannelser du vil ind på.


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. november 2014 af Jerslev

#0: Tillæg til #1. Du kan måske også få meritoverført nogle af dine i forvejen beståede fag fra STX til en HF.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Eller VUC.nu som er en god vej at gå hvis du bare mangler et års niveauer.


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. november 2014 af Hijsa

Ja, tag en HF på et VUC.. Det tager dig omkring 2 år.. du kan også gøre det på 1 år hvis du er mega effektiv.. men taget i betragtning af at du blev smidt ud grundet fravær og manglende afleveringer så er 2 år nok en god idé..

Idet du blev smidt ud af 3.G går jeg også ud fra at der er nogle fag fra 1.G og 2.G som du har afsluttet med en eksamen eller årskarakter.. de fag slipper du så for at tage på din HF på VUC..


Svar #5
27. november 2014 af Mathinstinct (Slettet)

Tak for de gode svar, alle sammen. Måske er der håb for en god fremtid alligevel

Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2014 af anonym000

Du har muligheden for at blive optaget på andre gymnasier. Hvis jeg var dig, vil jeg se om der andre gymnasier der vil have mig.

Hvor mange procent fravær havde du for året, og hvor mange afleveringer manglede du at aflevere ?

Jeg blev student med næsten 14 % fravær for året + 5 ikke-afleveret opgaver. Der var mindst 4 andre som var i samme situation som mig; vi fik alle huen på :-)

- - -

...............


Skriv et svar til: Smidt ud af 3.G - Hvad nu?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.