Studievejledning

søge ind i 1g hvis man bliver smidt ud?

18. november 2014 af jojo321 (Slettet)

Hej

Jeg er lige startet i 1g. Jeg har et fravær på 11,83% (dog 0% skriftligt) og er i øjeblikket syg. Jeg har være en del syg, og jeg er i øvrigt tit til bøjletandlæge. Desuden er jeg ikke så glad for min nye klasse, så jeg har haft det meget svært, især i starten, hvilket har resulteret i at jeg har pjækket et par gange. 

Hvis jeg skal være ærlig så tror jeg bare, at jeg skulle have taget 10 klasse, men jeg valgte gymnasiet, pga pres fra mine forældre. De fleste af mine venner går i øvrigt i 10 klasse og starter først til næste år. Jeg fotryder også min studieretning, og der er måske for lang venteliste til den studieretning jeg ønsker. Jeg har derfor for besluttet mig for at tage 1g om igen. 

Problemet er, at jeg er utrolig bange for at blive smidt ud af mit gymnasie, pga mit høje fravær.
Jeg har også læst mig frem til at man ikke altid får en advarelse, inden man bliver smidt ud. Hvis jeg nu bliver smidt ud, kan jeg så stadig godt søge ind i 1g igen? Jeg vil meget gerne søge ind på samme gymnasium, da jeg har 2 gode venner som også starter der til næste år.


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Fra din situation, så lyder det til, at du ikke er særlig glad for din nye klasse. Det er nu to og et halvt år siden, jeg gik ud fra gym, så jeg ved ikke helt hvad lovene og regulationerne er, men bare drop ud af gym og start igen næste år, og find din motivation i mellemtiden. 

Hvis du har en lægeerklæring, så kan du ikke blive smidt ud. Men hvis du har haft en skidt start, er det nok bedre at du bare starter om igen til næste år, især hvis du har ambitioner til at læse noget populært, såsom medicin, psych, økonomi, I.B., statskundsskab, etc. Som trist som det er, så dømmer lærerne udfra deres 1.håndsindtryk, og hvis du ikke har gjordt et godt 1.håndsindtryk, kan det blive en del svært at komme på banen igen.

Bard 


Skriv et svar til: søge ind i 1g hvis man bliver smidt ud?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.