Studievejledning

Fysisk fravær 50% pga 5 min. forsnkelse

18. november 2014 af mehmether (Slettet)

Hej

Jeg går på STX og har for første gang oplevet at få 50% fravær fra en lektion jeg kom 8 minutter forsinket til. Kan en lærer virkelig give 50% fravær hvis man er nogle minutter forsinket? Jeg synes det er urimeligt og unfair, ?????


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Tag dig sammen og kom til tiden. Den havde også givet en reprimande på enhver arbejdsplads.

Det er sådan nogle ting man lige skal lære at forstå. Andres tid (især din lærers) er værdifuld, og du forstyrrer en hel klasse når du kommer vadende imens alle andre ligesom har sat sig og er klar. Der er ingen der gider se på én der ikke kan administrere at møde 5 minutter før tid. Vis respekt for din lærer, dine kammerater og dig selv og kom til tiden. Det er det mindste man kan gøre.


Brugbart svar (1)

Svar #2
18. november 2014 af Tyskassistent (Slettet)

Det er sandsynligvis helt i overensstemmelse med de regler, der gælder på din skole. De fleste skoler opererer vist kun med 50% og 100% fravær, og hvis læreren skulle beregne den nøjagtige fraværsprocent, hver gang en elev kommer 5, 8 eller 10 minutter for sent (og bagefter diskutere med eleven, hvor mange minutter det helt præcist drejer sig om), ville det kræve mange ressourcer, der er bedre anvendt andre steder.

Eleverne skal bare komme til tiden.


Brugbart svar (1)

Svar #3
19. november 2014 af allan_sim

#0.

Som andre siger, er det med stor sandsynlighed i tråd med skolens studie- og ordensregler. Mange steder er man 100% fraværsnoteret, hvis man ikke er tilstede, når der føres fravær - og så er det ligegyldigt, om der er gået 30 minutter eller 2 minutter.


Skriv et svar til: Fysisk fravær 50% pga 5 min. forsnkelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.