Dansk

Hvordan bliver man bedre til skriftlig dansk?

18. november 2014 af mads1805 - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen,

Jeg sidder p.t. på 2. år af HHX, og jeg drænes af energi, af at få 4 de sidste par gange i mine danske stile kontra analyser og fortolkninger.

Hvordan vil i gøre hvis i skulle forbedre jer, og hvad kan jeg gøre?

Jeg har vedlagt min seneste opgave, som er en analyse og fortolkning samt diskussion, som jeg fik 4 for. Overordnet ved jeg, at jeg mangler citater (som jeg er klar over), samt min indledning vidst ikke var korrekt. 

Hjælp??

Mads


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2014 af Ganymedes

Nu går jeg godt nok blot i 10. klasse, men en god procedure inden, at man begynder at skrive en stil, er at sætte sig ordentlig ind i genren. Det er i grunden en meget flot "tekst", at du har skrevet, men jeg mener og tror, at du har udelukket har fået 4 af den simple årsag, at du ikke bevæger dig helt inde for denne genres linjer. Hvorfor inddrager du pludselig en masse andres holdning om denne bog, når en analyse og fortolkning handler om ens egen opfattelse af en bestemt tekst, video osv.

Der er selvfølgelig også dit layout, som virker meget rodet. Men mange punkter som bør være i analyse kommer du slet ikke ind på, eksempelvis genre. Er dette en krimi eller selvbiografi? Det aner man ikke som læser, fordi du ikke fortæller det.

Så næste gang, at du skal skrive opgave, vil jeg råde dig til at se nærmere på analyse og fortolknings eksempler.


Skriv et svar til: Hvordan bliver man bedre til skriftlig dansk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.