Engelsk

Find en fejl i sætningen og forklar den

18. november 2014 af sørenhansen11 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej er der nogle, der kan hjælpe med disse ogpaver?


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2014 af Stygotius

-og hvor er så dine egne forslag ?


Svar #2
18. november 2014 af sørenhansen11 (Slettet)

1) Had behøves ikke være der

2) Does

3) Beatles'


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. november 2014 af rakijovic

1. Nej, det er ikke dét. Se på det det personlige pronomen og hvad det viser tilbage til. Hvad funker ikke hér?

2 + 3. Korrekt, men hvorfor?

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. november 2014 af Stygotius

Nu da sørenhansen11 har ødelagt det pædagogiske, kan man lige så godt gøre opmærksom på at ordet "news" er ental og skal refereres til med "it ", -ikke med "them "

Der er ikke noget galt med "had heard" i nr. 1.


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. november 2014 af rakijovic

Hehe...ja, jeg var også inde på det samme omkring etteren (It/them), men via min umådeligt interessante hovsaformulering ("se på det det personlige pronomen") gik meningen vist lidt tabt. One of those days – or evenings.

Dog føler jeg det er værd at nævne at news snarere er et utælleligt navneord; skal man udtrykke betydningen en nyhed, må vi ty til a piece of news eller some news.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #6
18. november 2014 af Stygotius

Ja, det kan man sige, men ordet "news" er altid ental og skal behandles som sådan (.som alle utællelige engelske navneord).

"Have you heard the terrible news? -it was on the radio two minutes ago"

"No news is good news"


Brugbart svar (2)

Svar #7
18. november 2014 af BadBoyBard (Slettet)

sørenhansen11,

Stygotius + (Danijel) Rakijovic i samme tråd = en sort kat, der krydser din vej. 

P.s. Det er fordi ,,news" skal være i ental, da det er en ubestemmelig mængde. Det er det samme med ord som ,,data'', ,,money'', etc. Så det er bare med at finde det rigtige korresponderende stedord. Jeg kan oplyse om, at "they" er forkert. 

Bard


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. november 2014 af Stygotius


Det rabler vist helt for denne stakkels dreng i forlænget pubertet, men det kommer jo ikke helt uventet.

Man kan vist roligt sige at han er en "ubestemmelig mængde", og gudskelov er han i ental


Brugbart svar (0)

Svar #9
19. november 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Og personen foroven i kommentar 8 sku' nødigt snakke. 

Bard


Skriv et svar til: Find en fejl i sætningen og forklar den

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.