Engelsk

Hjælp mig! Det vigtigt!

21. november 2014 af GZ2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP.
Er der en venlig sjæl herinde, der vil rette en opgave for mig?

Vedhæftet fil: CROSSING 2.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
22. november 2014 af ShadH

Jeg har rettet ca. hele første side, i den forstand af at jeg har opgivet mange kommentar om hvad der går galt her. 

Jeg er lidt mistænksom overfor om der er blevet brugt Google Translate eller ej, da der er et par ordstillingsfejl rundt omkring og nogle oversættelser ikke giver mening. I så fald så sig at du har gjort det - så kan vi måske få et bedre indblik i hvad de grammatiske fejl er. Endvidere kan det også antages at jeg tager fejl. I så fald så håber jeg du forstår at jeg bliver nødt til at forholde mig lidt kritisk overfor det jeg kigger på.

Jeg tænkte om du kunne prøve at bruge nogle af de kommentarfelter der er rundt omkring og forsøge at rette den første sider, der hvor der er fejl. Forsøger du dig med det, så vil jeg selvfølgelig hjælpe dig videre med dit arbejde og eventuelt se dine egne rettelser igennem.

Som jeg altid siger: Husk på jeg er en 2.g elev, og ikke underviser, men har et fornuftigt engelsk der burde være tilstrækkeligt til at kunne hjælpe. Jeg kan dog ikke altid forklare alle fejl.

(fed med parenteser) = forslag

fed uden parenteser = ret

Sig til hvis der er noget du ikke forstår

Held og lykke :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
22. november 2014 af ShadH

Hov, glemte selve filen :)


Svar #3
22. november 2014 af GZ2 (Slettet)

Hej :)

Tusind tak for din hjælp har rettet lidt igennem.

Kan du se om der er flere fejl. Har brugt en oversætter side, men har ikke oversættet det hele.

Tak :)

Vedhæftet fil:Crossing 22.docx

Brugbart svar (0)

Svar #4
22. november 2014 af ShadH

Jeg vil gerne hjælpe dig videre. Dog er jeg først tid rådighed omkring midnat. Af denne årsag vil jeg gerne bede dig køre hele din stil igennem for ordstillingen (ligefrem ordstilling). Giv dig god tid til dette da det er super vigtigt at få lært.

Derfra kan vi kigge på andre fejl.

Jeg vil også råde dig til at kigge i en ordbog efter ordforbindelser når du er i tvivl om en sætning da oversættelsesprogrammer ikke er til at stole på. Du også velkommen til at spørge mig hvis du bliver i tvivl.

God arbejdslyst :)

Svar #5
22. november 2014 af GZ2 (Slettet)

Ville du rette resten? Skal aflevere imorgen kl. 09.00


Brugbart svar (0)

Svar #6
23. november 2014 af ShadH

Her er den. Rettet. Området med symbolikken og præsten forvirrer mig en del, som følge af hvilken til den er skrevet i. Vær opmærksom på: Dette er første og sidste gang jeg bare retter det hele igennem "bare sådan". Jeg vil gerne markere områder og give dig værktøjerne til du selv kan rette dem. Når du har gjort et forsøg så kommer jeg ind og retter det sidste på plads. Så sørg for at lave dit arbejde i god tid, hvis du vil havde den kigget igennem.

Du skal arbejde med ordstilling, verbets form og holde dig væk fra oversættelseshjemmesider, da de ødelægger nogle logiske sætninger du sagtens kan lave selv. Der er selvfølgelig også mange andre fejltyper, men jeg synes du skal tage det en bid af gange. F.eks er der mange "that" og "because" og teksten er generelt skrevet på en talesprogs-måde, men det er noget du bør tage dig af senere, når de engelsk bliver bedre.

fed = ret

(fed med parentser) = forslag

kursiv = her er jeg i tvivl om man siger således.

understregning = Opmærksomhed bedes - den her sætning giver ikke helt mening, så prøv at skrive den om. Ligeledes bliver den også brugt i forbindelse med at jeg ikke er sikker på om du mener at den skal skrives i denne nutid/datid

Vær også opmærksom på at der stadig er plads til at din lærer kan rette for fejl, da nogle er sætningerne vil blive mere fejlfrie ved en omskrivning, hvilket jeg ikke vil gøre da det vil resulterer i at jeg har lavet opgaven for dig. 

Vedhæftet fil:Crossing-22-1545027.docx

Brugbart svar (0)

Svar #7
23. november 2014 af rakijovic

Suk. De blinde leder de blinde ...

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: Hjælp mig! Det vigtigt!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.