Studievalg og videregående studie

Bechelor over et semester eller en blok?

22. november 2014 af Natres (Slettet)

Hej derude,

Jeg er på mit andet år og ved at vælge valgfag. Det er et puslespil som kræver at jeg allerede nu forholder mig til hvordan jeg vil strukturere min bachelor.

Er der nogen der vil dele sin erfaring med at skrive bachelor over hhv. en blok (otte uger KU) eller et semester, hvor man løbende har to andre fag (2 blokke). Umiddelbart kan jeg se fordele ved begge strukturer. Mit dilemma er om jeg skal tage fag ved siden af, eller udelukkende skrive bachelorprojekt.

Håber der er en eller nogle der har gode erfaringer med én af de to strukturer,

MvH


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2014 af Jerslev

#0: Det tror jeg ikke kan lade sig gøre på grund af fremdriftsreformen.

Du er nødt til at følge fuldt program på begge blokke.

- - -

mvh

Jerslev


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. november 2014 af MaibritG

På SDU arbejder man på humaniora i semestre, hvor det ikke er unormalt, at have 1-2 valgfag + et obligatorisk fag sidekørende med sit bachelorprojekt. Jeg havde selv et obligatorisk fag (10 ECTS) samt to 5 ECTS-points valgfag ved siden af mit bachelorprojekt. Umiddelbart havde jeg ingen problemer med det, men det kræver naturligvis, at man strukturere sin tid.

Derudover skal du naturligvis være obs på fremdriftsreformen, som Jerslev også er inde på.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
22. november 2014 af Natres (Slettet)

Hej, mange tak for jeres hurtige svar! Det er selvfølgelig rigtigt at det hele ændrer sig nu efter fremdriftsreformen. 


Skriv et svar til: Bechelor over et semester eller en blok?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.