Fysik

Forslag til at kunne forbedre sin fysik-viden?

24. november 2014 af ShadH - Niveau: B-niveau

Nu hvor jeg har fået standpunkt er jeg nødt til at gøre mig nogle overvejelser. Da jeg ikke vil lade et karaktergennesnit holde mig tilbage fra en vidergående uddannelse betyder det at gennemsnittet skal være højt i sig selv. Det er et gennemsnit på 8 ikke. Jeg forsøger derfor at finde løsninger på de fag jeg skal afslutte i år + har svært ved.

Fysik er den ene. Mens jeg fik 7/7 er det altid liiiige akkurat. Jeg vil gerne blive bedre, da fysik er spændende nok i sig selv (teorien i hver fald), men når formler, grafer mm. kommer i spil bliver jeg en anelse forvirret og det holder mig markant tilbage.

Er der nogle forslag til hvor/hvad man skal søge?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. november 2014 af peter lind

Regn masser af opgaver. Det burde gøre dig fortrolig med formlerne og graferne


Svar #2
24. november 2014 af ShadH

Er det bare med at slå op i bogen, orientere sig om emnet og formlerne og derefter begynde at regne? Hvordan kan man så korrigere om sit resultat er korrekt?


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. november 2014 af peter lind

Det er først og fremmest et spørgsmål om at få fat i nogle træningsopgaver. Hvis du ikke kan finde nogle så prøv biblioteket eller  http://ventus.dk


Brugbart svar (0)

Svar #4
24. november 2014 af LeonhardEuler

#2 : Du kan altid spørge herinde.


Skriv et svar til: Forslag til at kunne forbedre sin fysik-viden?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.