Kemi

Reaktionen mellem thiosulfat-ioner og syre

25. november 2014 af jegvilgernehave12 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Halløj, 

Jeg har lidt problemer med et kemi spørgsmål.. Håber i kan hjælpe, det er i det vedlagt dokument.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. november 2014 af mathon

adder de 3 delreaktioner.

Bemærk:
                Når man almindeligvis skriver H3O+ skrives der i redoxreaktioner kun H+.
                2 H3O+ er derfor 2H+ + 2 H2O


Svar #2
25. november 2014 af jegvilgernehave12 (Slettet)

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener? Skal man addere produkterne og reaktanterne hver for sig? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. november 2014 af mathon

    Ja


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. november 2014 af mathon

(1)
                 \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! S_2{O_{3}}^{2-}\; \; +\; \; HS_2{O_{3}}^{-}\; \; +\; \; HS{O_{3}}^{-}\; \; +\; \; 2\, H_3O^+\; \; \rightarrow \; \; HS_2{O_{3}}^{-}\; \; +\; \; HS{O_{3}}^{-}\: \: +\: \: S\; \; +\; \; SO_2\; \; +\: \: 3\, H_2O
reduceret til

                            \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! \! S_2{O_{3}}^{2-}\; \; +\; \; 2\, H^+\; \; \rightarrow \; \; \: \: S\; \; +\; \; SO_2\; \; +\: \: H_2O


Skriv et svar til: Reaktionen mellem thiosulfat-ioner og syre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.