Generelt

sixpack

27. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

hver gang jeg er på youtube, popper en asiatisk gut op. Mike Chang er hans navn, og han siger at man kan bruger en teknik, så man forbrænder hurtigere - nemlig det han kalder 'afterburn effect'. Er det sandt og er der nogle er jer, der har rig erfaring at dele ? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
27. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

Mike Chang er kontroversiel fordi han samtidig med sine mange mærkelige postulater som ikke er videnskabelig underbygget, sælger en stribe træningsprogrammer af overvejende tvivlsom karakter.

Men lige netop dét med afterburn-effekten har sine sande sider.

Det handler om, at kroppen vedbliver at forbrænde kalorier i et tidsrum proportionalt med den intensitet du har trænet med. Eksempelvis er intervalløb langt mere fedtforbrændende end løb i et adstadigt tempo, relativt til den tid du rent faktisk løber.

Ligesom der er en stor fedtforbrændende effekt ved meget tung muskeltræning (vægtløftning) idet kroppen arbejder i meget længere tid efter afsluttet træningspas end den gør ved træning med moderat puls i lang tid - her stopper fedtforbrændingen næsten simultant med selve træningens afslutning.

Hvis du vil kaste dig ud i noget, så glem Mike Chang, Twins og alle de andre tosser og læs om LeanGains af Martin Berkhan. Det handler om en kombination af midlertidig faste pr døgnbasis og netop tung træning til vedblivende fedtforbrænding, og alt hvad han frembringer af viden er videnskabeligt argumenteret. Jeg lever selv efter det og har gjort det i snart et år. Og jeg har da pænt meget sixpack med kun tre træninger om ugen. Og så har jeg i øvrigt et utroligt stabilt blodsukker.

 


Svar #2
27. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Interessant. Jeg sidder og læser om Martin Berkhan lige nu. Hvordan er dit faste træningsprogram?


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2014 af Stats

Jeg har også en six pack.. Da gik jeg ned i Netto og købte sådan en til omkring en 50-60 kr...

Pfff. Jo hurtigere du løfter dåsen op til munden, jo mere fedt forbrænder du.. ;)

Og mht. tidsintervaller, så køre jeg 5x3... Det vil sige 5 hurtige løft, og så en lille pause på omkring 2-3 minutter som jeg så gør 3 gange ;)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
27. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

#3 Det får også ens iq til at stige. ;) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. november 2014 af Stats

#4

Brugbart svar(1)

Haha ;D

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2014 af anonym000

Ad #0

Mike Chang er en svindler som så mange andre fitness-guruer.

Ad #1

TMW siger faktisk mange gange det rigtige (noget som er bakket op af videnskaben). Desuden er de ærlige modsat så mange andre. Jeg ser TMW nogle gange, fordi de er underholdende.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. november 2014 af CarstenMatsson (Slettet)

TMW er broscience så det gør ondt helt ned i løgsækken. Men ja, underholdende er det. Og det virker jo. Jeg siger bare at det ikke er den rette taktik at følge en tilfældig youtubekanal hvis man gerne vil se resultater.


Svar #8
28. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

#7 Må jeg få dit træningsprogram eller et eksempel på et træningsprogram, så jeg har noget at planlægge ud fra ?

På forhånd tak!


Brugbart svar (0)

Svar #9
28. november 2014 af anonym000

#7

Ja, der er en hel del broscience involveret.

Det mest effektive er at man faktisk finder nogle videnskabenlige undersøgelser og læser dem. Man skal huske at være meget kildekritisk, især hvis det er en amerikansk undersøgelse.

Man skal holde sig fra youtube, sider som bodybuliding.com og "Brian" fra ens lokale fitnesscenter.

- - -

...............


Svar #10
29. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

Slettet

Svar #11
29. november 2014 af thomaslarsen90Arocketmailcom (Slettet)

give me some tools please! I need it pals!
 


Skriv et svar til: sixpack

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.