Studievalg og videregående studie

Gymnasiet

01. december 2014 af Heytitzi (Slettet)
Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, så Hej :) Jeg går i 7. Klasse og ved det er tidligt at tænke på gymnasie osv. nu, men jeg vil gerne gå på gymnasium :) Jeg vil gerne spørge om, om ca 30-40 min er lang tid at bruge på transport til gymnasiet? Og er der nogen der ved, hvor mange elever Falkonergårdens Gymnasium tager ind om året? Jeg vil vildt gerne gå på det gymnasium, da de gør meget ud af at man skal udnytte egne evner, hvilket er fedt, for jeg ligger højt fagligt (12 i biologi, 10 i engelsk, 12 i dansk og 12 i matematik) :)

Tak på forhånd :))

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. december 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

det er ikke unormalt at bruge 30-40 minutter på transport pr. vej til en uddannelse eller et arbejde. Angåede fagligheder, så er der, jf. dagens overskrifter, ændringer på vej for dem som vil i gymnasiet. Det får dog nok ikke betydning for dig hvis/når der kommer et krav på 02 i dansk og matematik. Men ændringer i eksamensformer og læseferier får måske betydning. Mit bedste råd; vent og se. Hvis du er rigtig dygtig, så er HTX også en god uddannelse.

Angående det specifikke gymnasie, så kender jeg det ikke.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Gymnasiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.