Eksamensforberedelse

Eksamensklage - hvad gør jeg?

01. december 2014 af JJSDK (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa

Jeg valgte rubrikken "eksamensforberedelse", men det handler nu mere om en eksamensklage jeg har tilsendt min videregående uddannelse.

Jeg indsendte klagen inden for de 2 ugers frist efter den mundtlige eksamen.
Lovgivningen siger således;

Stk. 2. Uddannelsesinstitutionen forelægger straks klagen for de oprindelige bedømmere, jf. dog stk. 3, der har en frist på normalt 2 uger til at afgive en udtalelse. Bedømmerne skal udtale sig om de faglige spørgsmål i klagen. Klageren skal have lejlighed til at kommentere udtalelserne inden for en frist af normalt 1 uge.

Stk. 3. Når opgaverne ved prøven er stillet af Undervisningsministeriet, videresender uddannelsesinstitutionen straks klager, der drejer sig om prøvegrundlaget, til ministeriet, ledsaget af institutionens udtalelse.

Der skal dog ses bort fra stk.3., da det ikke er tilfældet. 
Men "de oprindelige bedømmere" har ikke afgivet en udtalelse, og fristen på de 2 uger er overskredet nu.
Hvad er konsekvensen af dette?

vh

J


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. december 2014 af Jerslev

#0: Fristen er vel på, at de oprindelige bedømmere vender tilbage til uddannelsesinstitutionen med deres udtalelse. Det ved du vel ikke, om de har?

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
01. december 2014 af JJSDK (Slettet)

Du skal som sagt se bort fra stk. 3, eftersom prøven ikke er stillet af undervisningsministeriet :)

Brugbart svar (0)

Svar #3
02. december 2014 af Jerslev

#2: Jeg tror du misforstod mig.

Dine bedømmere har vel indsendt deres kommentarer tilbage til uddannelsesinstitutionen, der så igen skal sende dem til dig således, at du indenfor 1 uge kan kommentere på den inden den endelige afgørelse.

Fristen på de 2 uger ved du jo ikke om er overskredet eller ej. Du ved blot, at du endnu ikke har modtaget deres kommentarer.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #4
02. december 2014 af JJSDK (Slettet)

#3:

Dette kan du selvfølgelig have ret i - og dog. Fordi så ville uddannelsesinstitutionen kunne udnytte tiden til deres fordel(uddannelsesinstitutionen og eksaminatorerne er trods alt én og samme), så jeg tror ikke du skal tænkere videre i forhold til hvad der faktuelt står i lovgivningen.
Men det er da tænkeligt.

Dog er dette også ude af spil, da jeg netop i dag fik et svar, der gik på, at man stadig venter på de faglige udtalelser.

Er der nogen, der sidder inde med viden på dette område?

vh

JJSDK


Skriv et svar til: Eksamensklage - hvad gør jeg?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.