Studievejledning

Kan jeg tage et ekstra valgfag?

01. december 2014 af bummelumbumbum

Hej Studieportalen,

Jeg går i 1.g på HTX på en studieretning med Kom/IT A, Samfundsfag B og Psykologi C, og jeg elsker det. Jeg vil rigtig gerne have både matematik og engelsk på A-niveau, fordi jeg elsker begge fag og det er derudover to meget brugbare fag, men på min studieretning har vi desværre kun et enkelt valgfag. Tror I, at det er muligt for mig at få begge fag, hvis det går op skemamæssigt? Jeg får 12 i matematik og 10 i engelsk, så jeg kan godt holde til det fagligt.

Forresten: Jeg har fået en oversigt over hvilke fag, jeg skal have i løbet af min uddannelse. Der står, at jeg på min linje kun skal have 5 fag på tredje år (dansk, teknikfag, kom/IT, psykologi plus et valgfag). Er det normalt på HTX?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2014 af Joe11111 (Slettet)

Det er normalt angående de 5 fag i 3.g fordi der kommer store opgaver som SRP og selvfølgelig eksamener 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. december 2014 af MaibritG

#1,

Forresten: Jeg har fået en oversigt over hvilke fag, jeg skal have i løbet af min uddannelse. Der står, at jeg på min linje kun skal have 5 fag på tredje år (dansk, teknikfag, kom/IT, psykologi plus et valgfag). Er det normalt på HTX?

Dertil kommer der også SO2-forløbet (del 2). Dertil skal du være opmærksom på, at teknikfaget fylder ret meget i dit skema. Men det betyder ikke, at der ikke er mulighed for både matematik A og engelsk A, Det afhænger, som du også selv er inde på, helt af om du har plads i dit skema. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Kan jeg tage et ekstra valgfag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.