Studievejledning

Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet

02. december 2014 af tania2111 (Slettet)
Jeg har en uddannelse som bioanalytiker som jeg ikke blev færdig med fra Filippinerne. Er faktisk opvokset derover i mange år med en dansk far og Filippinsk mor. Nåede kun at blive færdig med min uddannelse derover i 2 år ud af 4 år. Nu er jeg tilbage her i Danmark og overvejer rigtig meget at læse medicin. Har også fået min bevis vurderet til 1 års videregående uddannelse indenfor det sundhedsvidenskabelige område med fagene anatomi, uorganisk og organisk kemi samt biologi.
Spørgsmålet er bare- hvordan tror I at jeg kan komme ind? Jeg har taget nogle af de specifikke adgangskrav i forvejen. Behøver jeg at have en hel hf eksamen for at komme ind? Eller skal jeg gøre bioanalytikeren færdig og søge via kvote 2? Jeg kender godt at gennemsnittet er meget højt særlig her på KU.

Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2014 af Articula (Slettet)

Hej tania2111

Det er desværre ikke meget, jeg kan udlede fra dit indlæg. Men generelt kræver det en gymnasiel studentereksamen og opfyldelse af de specifikke adgangskrav for at blive optaget på et studium på de videregående uddannelser. Så er der studier med adgangsbegrænsning, dvs. studier hvor folk kommer ind ud fra deres karaktergennemsnit, hvor medicin bl.a. er et af de studier. 

Hvilket statsborgerskab har du? For husker jeg rigtigt, skal udenlandske studerende søge kvote 2 medmindre man er fra Norge eller Sverige. Derudover tror jeg ikke helt, du kan bruge din faglige baggrund til så meget andet end hvis du forsøger dig med kvote 2 på medicinstudiet på KU.

Jeg vil simpelthen anbefale, at du kontakter de enkelte universiteters studievejledninger (SDU, AU, KU, AAU) og fortæller om din situation og prøver at finde den bedste løsning ud fra det. 


Skriv et svar til: Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.