Idræt

Innovationsopgave

04. december 2014 af nunsii (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle, Jeg har lige nu et AT-forløb (Fysik, idræt og matematik) der handler om Innovation. Opgaven gik ud på at konstruere et "spil" eller en leg, så man kunne fremme læringen. vi skulle dermed også lave en synopsis og jeg har lidt problemer med at finde på nogle problemstillinger/underspørgsmål. håber nogle af jer kan hjælpe med det. 

Spilbeskrivelse

Som forberedelse til spillet opstilles for hver gruppe en simpel forhindringsbane. For enden af hver bane er en post med et antal opgaver samt relevante hjælpemidler.

Hver af spillets runder varer en bestemt tidslængde, denne kan variere. Hver runde foregår ved at en elev fra hver gruppe løber banen og begynder at løse opgaverne. Når tidsrummet er gået smides blyanterne, og en ny elev løber banen og fortsætter med opgaverne. På den måde fortsættes spillet indtil en gruppe er færdig med alle opgaver.
Efter hver runde har den ene elev ikke mulighed for at uddybe hvad han har regnet til den næste elev. Man bliver derfor også prøvet på sin evne til at formulere skriftligt, og følge andres tankegange.

Spillets vinder er den gruppe der på kortest tid kan løse alle opgaver rigtigt. På den måde bliver man både bedømt på hvor hurtigt man regner opgaverne og på hvor hurtigt man løber banen.


Skriv et svar til: Innovationsopgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.