Debat

Skal man anstrenge sig for karakterene sidst på året?

06. december 2014 af snylt (Slettet)

Hejsa.

Det er jo velkendt, at man får ens vigtigste karakter sidst på det år man afslutter det pågældende fag. Fx Matematik B, så får man altså den karakterer der betyder noget i 2g (sidst på året). 

Skal man så "vente" til at man nærmerer sig den vigtigste karakterer, før man siger noget og tager sig gevaldigt sammen? Altså, det er jo ret logisk ,at man i 1.g ikke behøves at bruge meget tid på en aflevering, når man får lign. afleveringer, og her har man rigelig med tid til at forbedre sig.

Jeg synes, på en måde, at det er rigtigt, at man ikke skal anstrege sig for meget, men det er alligevel godt at have et godt udgangspunkt. Lad os sige, at jeg har dansk på A, og så får jeg 10 i 1.g... I 2.g kan man så kæmpe med at holde på det 10 tal, så når man er i 3g, så har man et 10 tal, og et godt udgangspunkt..

Hvad synes du?


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. december 2014 af OnceUponATime

Altså, du kan ikke satse på, at din anstrengelse i slutningen af året medvirker til en god karakter.

Der kan gå en masse galt. For det første, kan det være, at din lærer ikke er overbevist nok, fordi du kun har anstrenget dig i et kort stykke tid.

For det andet, kan du allerede have kommet bagud i undervisningen, fordi du ikke har anstrengt dig nok under alle de år, og du vil i slutningen af året, ende med at anstrenge dig, for at følge med, og samle op på tidligere undervisning, end simpelthen det, at yde mere end nok.

Jeg vil derfor mene, at man skal anstrenge sig i de fag man har svært ved, under hele forløbet fra 1-3.g

Imens kan man slappe en smule af, i de fag, man fra naturens side er god til.


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. december 2014 af anonym000

Du skal anstrenge dig gennem hele året. Det der med at give den en skalle sidst på året ; den holder ikke :-)

Med andre ord: du kan ikke lave en "Usain Bolt". Det ender med at du sakker bagud.

- - -

...............


Skriv et svar til: Skal man anstrenge sig for karakterene sidst på året?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.