Spansk

SRP - analyse spansk og historie

07. december 2014 af joergensen7 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej 

Jeg er i gang med SRP og har emnet aztekerriget og den spanske erobring. 
I redegørelsen skal jeg redegøre for nogle af teserne der findes om årsagerne til sammenbruddet af Aztekerriget - det har jeg helt styr på. 

Men analysen kan jeg simpelthen ikke finde ud af, hvordan jeg skal gribe an! Den lyder såleds: 

Med baggrund i en analyse af Bernal Díaz del Castillo: Historia verdadera de la conquista de la Nueva España samt nogle af Hernán Cortés’ breve til kongen ønskes en forklaring på erobringen af Aztekerriget. Andet materiale kan indgå i analysen.

Bernal Diaz del castillos er en soldat som var med i Cortés felttog imod aztekerne og er en selvbiografi som han skev som 70 årig om erobringen af aztekerriget, og Hernan Cortés breve siger nogenlunde det samme som del Castillos bog - så jeg ved ikke helt dels hvilke metoder jeg skal anvende og dels hvordan jeg i det hele taget skal gøre? Altså hvordan jeg skal stille analysen op. De to kilder siger jo mere eller mindre det samme. Jeg tænker, at jeg vel skal bruge kommunikationsanalyse i brevet og så har jeg tænkt om man måske kan bruge diskursanalyse i Bernal Diaz del Castillos biografi? 

På forhånd tak


Skriv et svar til: SRP - analyse spansk og historie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.