Andre fag

HVAD SKAL JEG VÆRE!?!

10. december 2014 af idioteralle (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Hej.

Min uddanelsesvejleder, mener at vi allerede skal gøre tanker om hvad vi skal være, da vi skal ud og besøge nogle gymnasier...

Men jeg ved ikke egenligt hvad jeg skal være. Jeg tænker på noget med at læse jura... eller medicin - hvad kræver det og er det hårdt? Hvad skal man på de overnævnte jobs? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. december 2014 af rakijovic

Din såkaldte vejleder burde have et spark i løgene. I er (tilsyneladende) tretten år, for pokker! Der er mindst syv-otte år til den slags alvorlige karriereovervejelser overhovedet bliver relevante, og i din alder sker der meget på syv-otte år. Du kan have de samme interesser som nu, du kan (ikke usandsynligt) have fået nye ... Husk salig John Lennons ord: "life's what happens to you while you're busy making other plans".

Lad os i første omgang få dig gennem gymnasiet (som, dersom du også tager tiende med), i sig selv ligger relativt langt ud i fremtiden. Dét eneste smårelevante hér og nu er a) om du overhovedet gider en gymnasial uddannelse og b) hvilken det i så fald skal være. Er du til de naturvidenskabelige discipliner (overvej da htx/hhx), eller er det mere humaniora (stx (den "klarssiske" studentereksamen) eller hf) der lokker? :)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Skriv et svar til: HVAD SKAL JEG VÆRE!?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.