Studiejob

Hvilken a-kasse for studerende?

10. december 2014 af JaneO (Slettet)

Hej alle.

Jeg er 18 år, går i 3.g og starter på en videregående uddannelse efter sommerferien.
Jeg er ikke 100 % afklaret omkring hvilket studie jeg vil vælge, men måske idræt.

Jeg har kigget på de forskellige hjemmesider, men er i tvivl om hvilken en jeg skal vælge.

Er der nogle der har erfaring med hvilken a-kasse der er gode som man kan vælge eller dårlige som man ikke skal vælge?

Eller andre gode råd?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2015 af Thomas293 (Slettet)

Hej,

Kan se at du ikke har modtaget et svar på valg af a-kasse. Som studerende kan man ofte få en gratis eller meget billig a-kasse. Jeg har tidligere brugt http://www.billigakasseguide.dk/a-kasse-for-studerende/ der giver et godt overblik og hvor du kan sammenlign fordele og priser, hvilket gør researcharbejdet nemmere. Jeg er selv i ca. 1,5 år været medlem af Min a-kasse, hvilket jeg har været fuldt ud tilfreds med. De er søde og flinke at tale med. Vil dog anbefale at kontakte nogle udvalgte for at høre hvilke fordele de kan tilbyde dig i forhold til dit studie, hvis du er blevet mere afklaret omkring dette.

Held og lykke.

Thomas


Brugbart svar (0)

Svar #2
11. september 2015 af ehanss (Slettet)

Hej

Det er absolut vigtigt at melde sig ind i en a-kasse så hurtigt som muligt som studerende. Du får stor hjælp og mange tilbud når du skal til at søge ud på arbejdsmarkedet. Du kan se på http://www.find-a-kasse.dk/ de forskellige muligheder, de forskellige a-kasser tilbyder.

God søgning

Erik


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. september 2015 af ehanss (Slettet)

Hej

Som ydeligere tilføjelse i søgning efter a-kasser kan du finde her.

Hilsen Erik


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. februar 2016 af tobiaslarsen0 (Slettet)

Jeg ville nok vælge at kigge på https://www.a-kasseoversigt.dk/, da de på a-kasseoversigt.dk ikke kun sammenligner "gule" a-kasser, men alle a-kasser på det danske marked. Det kunne jo tænkes, at du ville tilmeldes en a-kasse som havde noget bestemt at byde på og ikke blot den billigste a-kasse på markedet.


Brugbart svar (0)

Svar #5
02. september 2016 af Emilsoerensen (Slettet)

Hej JaneO

Der findes faktisk en del a-kasser derude, der giver gratis medlemsskab til studerende. Du kan blandet andet besøge denne her side, hvor du kan få et overblik over dem alle. Jeg ville klart anbefale at vælge en af de gratis, da økonomien jo godt kan være lidt presset, når man studerer. Husk dog at melde dig ind i god tid, så du kan få dagpenge, hvis du ikke har et job som færdiguddannet.

Håber svaret var brugbart.

Bedste hilsner fra Emil


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. september 2016 af K92H (Slettet)

Som andre også har nævnt, så er der mange a-kasser, som tilbyder gratis medlemskab, mens man studerer. Jeg blev selv tilbudt en gratis a-kasse hos Ase, da jeg var startede på studie. Der er muligheder nok i hvert fald.


Skriv et svar til: Hvilken a-kasse for studerende?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.