Eksamensforberedelse

Terminsprøver 1)

12. december 2014 af Jessielicious (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

jeg har et lille, okay det er ret stort det her problem, ifølge mig.

I næste uge (altså denne her mandag) så har jeg terminsprøve, og det er ikke kun på mandag men hele ugen, altså alle dage. Jeg er ret usikker på nogle af fagene såsom; tysk, matematik og fysik/kemi. Jeg skal op i alle fag med undtagelse af; historie, kristendom, samfundsfag og gymnastik.

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberede mig til tysk skriftlig det er den jeg mest går og tænker over! Kan i give mig nogle gode fif (råd) til hvordan man kan forberede sig?

-Jess


Brugbart svar (1)

Svar #1
12. december 2014 af whyto (Slettet)

Nu da du skriver det er en skriftlig prøve, ville det være smart for dig at bruge dine gamle afleveringer og prøver som rettesnor; hvor laver du typisk dine fejl (er det ordstilling du har flest fejl i, eller måske kongruens?) - det du finder sværest gør du klogt i at øve dig i. Bed eventuelt din lærer om øvelser du kan sætte dig med, de er tit gode til at finde noget passende til lige netop dig. Kig også på hvad du er bedst til, og fokuser på at vise dine stærke sider til prøven.

Held og lykke :-)


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. december 2014 af Kaaatrineee (Slettet)

Skal I kun op i:

• Tysk (skriftlig)

• Engelsk (skriftlig)

• Matematik (færdigheds- og problemregning)

• Dansk (skriftlig fremstilling)

• Dansk (retskrivning)

???


Svar #3
14. december 2014 af Jessielicious (Slettet)

#2

Skal I kun op i:

• Tysk (skriftlig)

• Engelsk (skriftlig)

• Matematik (færdigheds- og problemregning)

• Dansk (skriftlig fremstilling)

• Dansk (retskrivning)

???

Nej, desværre ikke kun disse fag som du nævnte.

Jeg/Vi skal op i Engelsk (skriftlig) den består af 3 dele, det samme gør dansk (retskrivning, læseprøve og skriftlig fremstilling) , Matemtik (færdighedsregning og problemregning), tysk (skriftlig) den består af 3 dele, så skal jeg op i Biologi, Fysik/Kemi og Geografi.


Skriv et svar til: Terminsprøver 1)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.