Historie

Historie i SRP - vietnamkrigen

15. december 2014 af benj2254 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle! Jeg håber der er en venlig sjæl der lige har 2 minutter til at hjælpe mig.
Jeg er nået til diskussionen i min SRP, så der er ikke så lang vej endnu. Dog er jeg kommet i tvivl om noget. I redegørelsen har jeg redegjort for USA's tilbagetrækning fra Vietnamkrigen, men det er gået op for mig at jeg faktisk også har været analyserende på dette punkt. Jeg har brugt nogle forskellige bøger og enkelte websider til at redegøre, men jeg har også lavet en analyse af to kilder, hvor den ene er en propagandatekst og den anden er en tale. Er det ikke helt forkert at have dette i redegørelsen? 

Og jeg går vel ud fra at jeg et eller andet sted i min SRP skal have noget analyse af kilder...  men hvor? Min opgaveformulering er følgende:

1) der ønskes en redegørelse af årsagerne til USA's tilbagetrækning fra Vietnamkrigens slagmarker. Inddrag selvvalgte kilder. 

2) Desuden ønskes en analyse og fortolkning af Ron Kovic's roman "Born on the fourth of July" med særligt henblik på Vietnamkrigens betydning for hovedpersonens identitet og selvopfattelse.

3) Ud fra portrætteringen af veteraner i "Born on the fourth of July" ønskes til sidst en diskussion af årsagerne til behandlingen af Vietnamveteranerne, og hvorfor krigen stadigvæk spillede en aktiv rolle i amerikanernes bevidsthed efter krigens afslutning.

Tak på forhånd :) 
Benjamin


Skriv et svar til: Historie i SRP - vietnamkrigen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.