Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Stressede over at jeg måske gliver anklaget for snyd. *HJÆLP*

18. december 2014 af Razzen (Slettet)

Hej, jeg har afleveret SRP og synes selv den er god, men så begyndte jeg at blive bange for at jeg vil blive anklaget for snyd, på grund af at jeg har om et emne, som der er mange andre der også har.

Så derfor begyndte jeg at blive paranoid og gik ind og downloadede nogle opgaver og har set at en af dem ligner min meget med både den redegørende del med at man skal inddrage relevante teorier omkring selviscenesættelse og identitetsdannelse. Vi har analyseret den samme film (The Social Network) og brugt de samme bøger og hermed har vi nok også fået den samme information og dette skaber en frygt i mig at jeg vil komme til at blive anklaget for snyd. Jeg har selvfølgelig henvisninger i min SRP til bøgerne og øjeblikke i filmen der er relevant, men jeg er stadig bange for at de ligner hinanden fordi at vi begge 2 næsten bruger de samme øjeblik i filmen. Hvad tror i?


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. december 2014 af NielsClausen (Slettet)

Altså det er derfor fodnoter og henvisninger, er så uhyre vigtige.

To opgaver om det samme emne, vil selvfølgelig kunne ligne hinanden nogle steder.

Men hvis dine fodnoter, og kildehenvisninger er i top. Så kan de se hvor du har din empiri fra.


Svar #2
18. december 2014 af Razzen (Slettet)

Tak for dit svar. Jeg har mange henvisninger og generelt bruger jeg næsten alle gode øjeblikke i filmen, så derfor er der også en større chance for at jeg kan blive anklaget for snyd, især hvis det er en person der inddrager de samme teorier til analysen lige som mig og de fleste der har om identitetsdannelse osv bruger de samme sociologer. Det går sikkert nok for mig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. december 2014 af In4aTreat (Slettet)

Razzen du kan være helt rolig hvis du rent faktisk ikke har plagieret en andens værk.

Urkund fungerer således, at din sætningsopstilling bliver krydsforhørt så at sige på tværs at nettet hvilket betyder, at hvis dine formuleringer er dine egne sker der intet.


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. december 2014 af ramobaro

Du kan umuligt blive anklaget for snyd, af den årsag. 


Skriv et svar til: Stressede over at jeg måske gliver anklaget for snyd. *HJÆLP*

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.