Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Snyd

26. december 2014 af andreasensee (Slettet)

Hvad sker der, hvis man bliver taget for snyd med SRP? 

Jeg har ikke selv snydt, forhåbentlig, men er alligevel nysgerrig. 

Får man det af vide alene (f.eks. samtale med rektor), eller får hele klassen/skole det af vide? 

Hvad hvis man har skrevet i matematik, fysik, kemi, biologi og sådan nogle fag hvor det hele er icecold facts? Hvor man ikke selv skal analyse eller fortolke eller perspektivere til noget.. Er chancen for at blive taget for snyd så større, eller ser Urkund bort fra hvad der er fakta? 

Hvordan fungerer Urkund overhovedet? Altså hvis man afleverede d. 19 december i år, er opgaven så scannet igennem allerede og ved lærerne så godt nu, hvis man har snydt? Får man en advarsel eller repremante med det samme eller trækker de tiden ud? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. december 2014 af Heptan

Jeg tror det er muligt at holde privat, i så fald kan du købe en hue og køre lastvogn, men du bliver først student når du har skrevet en ny srp i december 2015 (hvis du får lov til det).

Jeg kender en der prøvede at holde det hemmeligt, og det lykkedes til dels, men folk fandt alligevel ud af det.

Mht. til "icecold facts", så er det netop meningen at man skal redegøre for teori; lærerne forventer ikke at eleven genopfinder kvantemekanikken eller hvad det nu er, men der er forskel på at redegøre, og på at skrive af. Urkund og lærerne kan godt se det, hvis det er plagiat. Urkund er en intelligent søgemaskine, som analyserer alle de små ord og konjugationer, man bruger i sætninger. Det er muligt at skrive en unik passage, som ingen andre har skrevet.

Du har ret i at chancen for at Urkund opdager snyd i naturvidenskabelig fag er lidt mindre, men jeg ville slet ikke gå i gymnasiet, hvis min chance for at blive taget ikke var 0 %, for det er jo et forfærdeligt spild af tid at gå i gymnasiet hvis man ikke bliver student.


Skriv et svar til: Snyd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.