Studievalg og videregående studie

En anden studieretning - 5 A fag?

26. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

Hej alle.

Jeg har tidligere lavet et indlæg, om at jeg var usikker, og nu er jeg blevet lidt klogere. Tak for det.

Jeg går lidt og tænker på, hvilken studieretning jeg skal vælge. Jeg retter mig mest efter en af de internationale linjer, enten global studies eller culture and language.

Global studies: International Økonomi A , Afsætning A og Kulturforståelse B.

Culture and language: Tysk A , Afsætning A , Kulturforståelse.

Hvis jeg tager global studies, vil jeg have tysk på A og derfor har 5 A fag , men er det så nødvendigt at tage, grundet af at man må gange sit snit. Hvis jeg tager culture and language, så har jeg allerede tysk på A og international økonomi på B , men jeg kan så hæve det til A , men er det nødvendigt?

Desuden; er det hårdt at have 3 fremmedsprog: engelsk, tysk og spansk ?

Jeg vil sætte stor pris på jeres svar. 


Svar #1
27. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

                       

                            Hilf mir!!


Svar #2
27. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

Okay helt generelt: Er det nødvendigt, at tage 5 A fag?


Brugbart svar (1)

Svar #3
27. december 2014 af LeonhardEuler

Hvis du vil have den mulighed at kunne multiplicere dit gennemsnit med en bestemt faktor (1,03) og latent få tilladelse til at bære den sorte studenterhue, så skal du minimum have 5 A-fag (samlet set). 

Med hensyn til resten af dine spørgsmål så kan jeg desværre ikke være behjælpelig, da jeg ingen erfaring har på det område.


Svar #4
27. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#3

Tak for dit svar.

Må man ikke få den sorte hue uden at have haft 5 A fag; det har min storebror sagt.


Brugbart svar (1)

Svar #5
27. december 2014 af LeonhardEuler

#4 : Nu kan alle købe alle slags studenterhuer, da man bare "køber" dem. Der er også gået inflation i det med indførelse af alle de forskellige varianter af huer, hvilket også kan forklarer din storebrors udtalelse. 

Skal man derimod se på normerne og traditionerne, må kun de elever med "mange" A-fag (5 - 6) bære den sorte hue. Det skal nævnes at den sorte studenterhue oprindeligt var reserveret til de klassisksproglige elever med latin og græsk og nu senere til de elever med 5 eller 6 højniveausfag.

Du kan læse mere om det her:

http://clseifert.com/da/sort-hue.asp


Svar #6
27. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#5

Okay - tak for det.

Men er der slet ikke nogen, der kan hjælpe mig med studievejleden herinde?


Brugbart svar (1)

Svar #7
27. december 2014 af LeonhardEuler

#6: Du kan eventuelt skrive med en eVejleder på ug.


Svar #8
27. december 2014 af Matematikøkonomen (Slettet)

#7

Det prøver jeg, men med et håb om, at nogle flere vil skrive i indlægget her.

Mange tak for dine svar.


Skriv et svar til: En anden studieretning - 5 A fag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.