Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRP - snyd og konsekvenser

27. december 2014 af STXStudent2015 (Slettet)
Hej. Nu har jeg afleveret min srp opgave om kolera i London, hvor jeg skriver i mat A og Hist A. Har skrevet en rædselsfuld opgave! Sidder her og har dårlig fornemmelse af hvordan resultatet af min srp opgave bliver vurderet. Jeg erkender at jeg har snydt i matematik delen fordi jeg havde problemer med sir modellen - altså jeg fandt en opgave, dog var det om den spanske syge, men syntes at den var rimelig god som inspiration og valgte at skrive noget af - selvom jeg forstod nada! Nu frygter jeg at jeg bliver taget i at snyde og det får store konsekvenser for min eksamenkarakter. Jeg er temmelig bange og fortryder virkelig at jeg har valgt et emne som jeg troede ville gå fint, men nej.hvad sker der hvis jeg bliver opdaget? :( det er virkelig dumt det jeg har gjort..

Er der nogen som gider at skimme min opgave hurtigt igenem og måske sige hvor jeg karaktermæssigt ligger henne? Jeg ved at jeg ikke får et højt karakter - men jeg satser virkelig på et 02!! Jeg ønsker virkelig at bestå...

(Jeg sender opgaverne til den der gerne vil se dem og give mig feedback (via email). Fokuser venligst kun i afsnittet om sir modellen. Men personen som har skrevet opgaven har også hentet inspiration fra en universitets opgave, og det har jeg self også kigget på og henvist til. Det er jo ikke snyd, vel? I den originale opgave vil jeg gerne have vurderet min egen opg s. 13-15 med den originale s. 10-12)

Please vær så venlig at hjælpe en skræmt elev, som frygter det værste der kan ske, i nød!

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. december 2014 af OliverHviid

Jeg ved godt, at du sikkert allerede har hørt det hundredevis af gange, men at snyde på en gymnasial uddannelse er noget af det dummeste, man kan gøre. Du kan vel bruge det her som en form for afskrækkelse, så det ikke sker igen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. december 2014 af swampendk (Slettet)

Du skal ikke være nervøs. Medmindre din lærer læser med her i tråden eller det er så fantastisk godt, at det umligt kan have været dig der har skrevet det. I matematik og lign. er det alligevel sjældent at der er nogle der opfinder den dybe tallerken. Tror at det er de færreste SRPer  hvori det matematiske er helt unikt. Matematik, er i hvert fald en af de fag hvor du bedst kan slippe afsted med at lade dig "inspirere" fra andre. Du har jo også angivet kildehenvisning


Går den, så går den - og det er jeg sikker på at den gør i dit tilfælde ;)


Svar #3
27. december 2014 af STXStudent2015 (Slettet)

#2
Du skal ikke være nervøs. Medmindre din lærer læser med her i tråden eller det er så fantastisk godt, at det umligt kan have været dig der har skrevet det. I matematik og lign. er det alligevel sjældent at der er nogle der opfinder den dybe tallerken. Tror at det er de færreste SRPer  hvori det matematiske er helt unikt. Matematik, er i hvert fald en af de fag hvor du bedst kan slippe afsted med at lade dig "inspirere" fra andre. Du har jo også angivet kildehenvisning


Går den, så går den - og det er jeg sikker på at den gør i dit tilfælde ;)

------

Jeg vil virkelig gerne udtrykke min taknemmelighed for at du gad at svare og lettede lidt på min nervøsitet samt ekstremt hjerte banken. Har overhovedet ikke sovet godt i nat, frygter det værste; at jeg skal gå 3.g om... :( Jeg vidste ikke hvad jeg tænkte på! At snyde! Det er jo det frygteligt! Det er første gang jeg nogensinde har fået 'hjælp' til eksamensopgaver, og tror bare jeg var så stresset fordi opgaven var så svær primært matematik, at jeg bukkede under. Frygter den dag hvor urkund viser mareridtet frem... Åh gud, lad det ikke ske. Hvis jeg slipper godt fra det lover jeg at jeg aldrig mere vil skrive af fra andre!

Kan jeg mon spørge, om du ikke vil se på min opgave og give en bedømmelse på den evt. se om jeg har bestået og får et 02?
Og måske lige kigge på den originale opgave sammenlignet med min? Så er du et venligt sjæl :) og det kan måske hjælpe på mit selvtillid, da jeg på det seneste har været så nedtrykt!! :(

Jeg sender via email hvis du vil være så venlig at oplyse din emailadresse.

Tak.

Skriv et svar til: SRP - snyd og konsekvenser

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.