OSO

Hjælp til OSO tøj designer!!!!

30. december 2014 af mani1234 (Slettet)

Hej

Jeg er i gang med at lave OSO og jeg har valgt tøj designer. Det jeg så skal fortælle er, hvordan jeg fra nu, altså fra 10.klasse skal videre ,for at blive designer. Ved ikke hvordan man skal gøre det. Jeg har læst lidt på det, nogle design skoler, Designskolen Kolding og Kunstakademiets Designskole. men for at komme ind på de følgende skoler, skal man først bestå studenter eksamen og optagelsesprøverne. Mit spørgsmål er at, hvilken gymnasie er det bedst at tage, hvis man vil blive uddannet tøj designer.

på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. december 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

så skal du jo igang med at søge. Evnen til at finde relevante og brugbare informationer er noget af det vigtigste du skal lære. Det kan ske ved at se på forskellige gymnasiers hjemmesider og lignende. Alternativt kan du besøge studiemesser, deltage i åben-hus arrangementer eller besøge relevante uddannelsesinstitutioner.

Kan du sy? Kan du designe? Tegne? Måske du heller skulle bruge et par år på nogle kurser for at få disse skills up-to-date. Alternativt kunne du jo arbejde frivilligt hos en kendt designer og ad den vej komme igang, helt uden om tre kedelige og trælse år i gymnasiet.

Man kan også bare vælge det nærmeste gymnasie.

Hilsen Lars


Svar #2
30. december 2014 af mani1234 (Slettet)

Jeg går i tiende nu, efter tienende tager jeg gymnasiet. Efter gymnasiet tager jeg enten designer skolen i Kolding ,eller kunstakadimiets designer skole. Tager bacheloruddannelsen på 3 år. f.eks. kunne man godt sige det?


Skriv et svar til: Hjælp til OSO tøj designer!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.