Studievalg og videregående studie

Skift af gymnasium?

02. januar 2015 af SophieCPH (Slettet)
Hej :-)

Jeg går i 1g og er lige blevet færdig med grundforløbet, men mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal skifte gymnasie. Jeg har studieretningen mat A, fys B, kemi B og skal vælge mit sidste A-fag i 2g. Jeg ville gerne have tysk A, men det viser sig så, at det ikke bliver oprettet alligevel pga. For få elever vælger det. Jeg havde rigtig søgt studieretningen biotek A mat A fys B på min 1. Prioritet, men jeg kom ikke ind. Jeg har det fint socialt, men er ked af, at jeg ikke kan få tysk, biologi eller biotek på A og, at det er det samme sted jeg gik i skole, fordi det er en gymnasieskole. Derudover har jeg lagt mærke til, at jeg har meget længere skoledage, end mine venner på andre gymnasier. Jeg vil meget gerne ind på det gymnasie, jeg søgte som 1.prioritet, men kan ikke finde ud af om det er dumt og risikabelt at skifte, hvis det nu viste sig at være en dårligere klasse. Så jeg vil meget gerne have råd omkring gode erfaringer med gymnasieskift og gymnasier i Kbh.

Tusind tak på forhånd!!!!

Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2015 af Matematikøkonomen (Slettet)

Jeg er også ked af, du ikke har tysk; det er nemlig et flot sprog.

Spørg dig selv, om du faktisk er tilfreds med din studieretning nu, hvis ikke, så skift mens du har muligheden. Det er komplet spild af tid, hvis du ikke kan lide din studieretning og læser noget, du alligevel ikke synes er interessant. Du skal også tænke på, at du går du jo ikke på et gymnasie, for kun at lære nye mennesker, men mest for at lære noget. 


Skriv et svar til: Skift af gymnasium?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.