Studiebolig

Studiebolig i USA? Hvordan?

03. januar 2015 af Jacksommin123 (Slettet)

Hej :)

Jeg må "desværre" indse, at jeg ikke kan få min drrømmeuddannelse her i lille Danmark. Så selvom der er 3½ år til, at jeg bliver nødt til at drage hjemmefra, så kan jeg ligeså godt begynde, at finde noget relevant information om, at studere i USA. 

Jeg har forsøgt, at finde nogle billige studieboligere/værelser, men jeg kan ikke rigtig finde noget. Nogle som kender nogle sider, hvor jeg kan finde noget? 

Ellers, er der nogle herinde, som har erfaring med, at studere i USA? Jeg har tjekket, at jeg godt kan få min SU med.

Jeg ved godt, at det kræver gode karaktere, at læse derovre (I hvert fald på de større universiteter), men jeg er så heldig, at det højst sandsynlig ikke bliver et stort problem- får kun 10 og 12-taller.

Mvh Maria :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2015 af JEEJ2008

Kære Maria,

Hvis du kun får 10 og 12-taller hvorfor vil det så ikke være muligt for dig at studere i Danmark - kan den slet ikke fås her i landet?

Mht. til USA afhænger det meget af hvor du vil læse. Nogle Universiteter kræver at freshmen bor på campus deres første studieår, mens andre blot tilbyder det. Rigtig mange Uni.'s kan tilbyde studerende et værelse på campus, som man kan tjekke af i sin ansøgning. Du skal også være forberedt på at skulle betale out-of-state tuition, som er meget høj. Man kan dog søge om in-state-tuition på et tidspunkt, samt scholarships både der og her fra Danmark. Derfor er det bedste nok at finde et Uni. der udbyder den udd. du vil læse, og kontakte dem for mere information. Gør det endelig i rigtig god tid eftersom der er en helt masse papir "kramfitterknas" man skal udfylde og have godkendt.

MVH. :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Trådstarter (https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1557379) er tilsyneladende interesseret i en kombination af retsmediciner og kriminalkommissær/detektiv.

Se, for eksempel, https://www.ug.dk/job/vagtsikkerhedogovervaagning/politiredningsarb/politibetjent


Skriv et svar til: Studiebolig i USA? Hvordan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.