Studievalg og videregående studie

Dobbelt statsborgerskab

03. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Hej.

Jeg har den problemstilling, at jeg skal til England og studere her om 1½ år. 

Den uddannelse, som jeg ønsker kræver, at man er engelsk statsborger. Det er godt nok kun den uddannelse, som jeg skal tage efter min bachelor på 4 år.

Nogle der kender til de danske regler mht. dette? 

Jeg har ikke nogle planner om, at vende tilbage til Danmark i fremtiden for, at studere videre eller arbejde. Jeg kommer sikkert til at arbejde i udlandet, da min uddannelse ikke kan bruget i Danmark.

Er der ellers nogle, som ved noget mere med hensyn til, at søge ind på en bachelor i England? Jeg ved, at det koster en masse penge, og at man skal have et højt gennemsnit- har et på 11,7, så det burde være tilstrækkeligt ;)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. januar 2015 af JEEJ2008

http://www.justitsministeriet.dk/arbejdsomr%C3%A5der/statsborgerskab/dobbelt-statsborgerskab-0

Hvis du ikke har nogle planer om at vende tilbage til Danmark er det vel heller ikke nødvendigt for dig at have dbl. statsborgerskab eller... ?? MVH. :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. januar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

lyder interessant. Hvilke uddannelse kræver et bestemt statsborgerskab?

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. januar 2015 af anonym000

Jeg kunne da også tænke mig at høre hvilken uddannelse der er tale om.

At en af kravene for at blive optaget på uddannelsen er at man skal være engelsk statsborger lyder absurd.

- - -

...............


Svar #4
04. januar 2015 af JarlLarsen (Slettet)

Hej :)

Det er en uddannelse inden for politikredens derovre. Det er en blanding af retsmedicin, retskemi og detektiv. Jeg ved godt, at man kan få en ligende uddannelse her i Danmark, men det er bare ikke det, som jeg præsis ønsker. Og man skal jo gå efter sine drømme, når stadig man har muligheden ;)

JEEJ2008, jeg ønsker bare stadig, at have dansk statsborgerskab, så jeg har de samme retigheder, som de studerende med engelsk statsborgerskab. Jeg er nemlig ikke berettiget til SU eller anden økonomisk støtte som engelsk statsborger i dette tilfælde :(


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#4

Det er jo sådan set ikke anderledes end at man i Danmark også kræver dansk statsborgerskab for at kunne blive optaget på Politiskolen, hvor man kan blive uddannet til kriminalassistent.

Her https://www.gov.uk/becoming-a-british-citizen kan du i rvrigt læse om, hvordan man bliver britisk statsborger.


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. januar 2015 af JEEJ2008

#4

Hej :)

Det er en uddannelse inden for politikredens derovre. Det er en blanding af retsmedicin, retskemi og detektiv. Jeg ved godt, at man kan få en ligende uddannelse her i Danmark, men det er bare ikke det, som jeg præsis ønsker. Og man skal jo gå efter sine drømme, når stadig man har muligheden ;)

JEEJ2008, jeg ønsker bare stadig, at have dansk statsborgerskab, så jeg har de samme retigheder, som de studerende med engelsk statsborgerskab. Jeg er nemlig ikke berettiget til SU eller anden økonomisk støtte som engelsk statsborger i dette tilfælde :(


Så Danmark skal altså hjælpe dig økonomisk uden at du giver Danmark noget igen? Undskyld mig, men jeg bryder virkelig ikke om den tanke. MVH.


Skriv et svar til: Dobbelt statsborgerskab

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.