Studievalg og videregående studie

Statskundskab Kvote 2 ansøgning

04. januar 2015 af ninabechmann (Slettet)

Hej alle sammen,

Jeg har tænkt mig at søge ind på Statskundskab via kvote 2, og da jeg ved hvor konkurrencepræget det er, vil jeg høre om der er nogen der har erfaring med at lave sådan en ansøgning? Det er både med henblik på erfaring ift. hvor meget ens gennemsnit af relevante karakterer betyder, hvad er godt at have på sit CV etc.

Jeg søger ind på KU og har en smule svært ved at tyde hvor meget de forskellige ting bliver vægtet. Så vidt jeg kan se på AU's ansøgningsprocess betyder gennemsnittet nemlig ret meget.

Al erfaring bliver modtaget med kyshånd :)

Vh.

Nina


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. januar 2015 af haninh (Slettet)

Kontakt KU's vejleder og spørg dem hvad skolen vægter højst på ansøgninger, da AU måske har et andet system. Min skole var ikke så meget interessede i hvad dit gennemsnit var men hvad du havde lavet som fx frivilligt arbejde eller om du rent faktisk var interesseret i systemet som skolen kørte på, hvilket var gruppearbejde.
Jeg kontaktede selv den skole jeg ville studere på og snakkede med en vejleder og derefter blev jeg tilmeldt et kvote 2 skrivekursus, og så kom jeg ind.

Skriv et svar til: Statskundskab Kvote 2 ansøgning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.