Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

komm/it og design

06. januar 2015 af Kingkong78

Hej derude

Jeg har valgt at skrive i fagene Komm/it og design. Vil gerne spørge jeg om i har nogle områder som i mener er interessente . Jeg tænker på at skrive omkring en reklame, analyser den osv. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. januar 2015 af MaibritG

Nu er dit emnefelt voldsomt bredt, og din SRP afhænger i høj grad af hvad DU interesserer dig for. Det er trods alt dig, der skal skrive 10-20 sider om det. Men du kunne fokusere på den visuelle kommunikation for danske designklassikere. Du kan også køre det mere caseorienteret ved eksempelvis at fokusere på hvordan relanceringen Hoptimisten forsøger at italesætte sig som en dansk designklassiker uden nødvendigvis at være det.

Et andet fokusområde kunne være at kigge på hvordan bloggere og blogplatformen medierer bestemte designgenstande. På den anden side kan din SRP også vinkles mere teknisk, så det målretter sig mod byplanlægning og branding af dette, f.eks. hvordan Kolding som kommune gennem byrummet forsøger at etablere sig som designkommune.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: komm/it og design

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.