Studievejledning

Matematik c-b GSK ( 2 et halvt år efter afsluttet c niveau)

09. januar 2015 af Christian95 (Slettet)

Hej,
jeg står og skal starte på GSK i den kommende tid, og jeg vil lige høre om nogle har erfaringer med matematik b suplering. Nu er det ganske længe siden jeg afsluttede matematik på C niveau, så jeg leder lidt efter svar på om hvor vidt C niveau stoffet er 'relevant' i forhold til b niveau, eller kan man udelukkende gå ind på b niveau uden at kunne forholde sig 100% til stoffet på c?
Derudover er jeg i tvivl om hvorvidt det er den gennemsnitlige karakter af de to eksamner der afgør om man består kurset, eller om man simpelt skal bestå både mundtlig og skrifligt. 

Tak for hjælpen på forhånd! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Det er gennemsnittet af de karakterer, der gives i faget, der skal være mindst 02 for at faget kan betragtes som bestået.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Jeg har selv taget C og så B på fjernundervisning, efter ikke at have haft matematik i 7 år, og jeg kan fortælle dig at du ikke består B hvis du ikke har rimeligt godt styr på C. Jeg fik mundtlig 10/skriftlig 4 på C og så tog jeg mig alvorligt sammen på B og læste virkeligt meget, hvilket resulterede i 10 skriftligt/4 mundtligt.

Karaktererne afspejler at man på B lærer beviser og at manipulere med det stof du lærte på C, hvilket er svært hvis du ikke har det på rygraden.

Så der skal altså lige knokles lidt for det. Når det er sagt - sværere er det heller ikke. Jeg læser økonomi nu, og B og C-niveau forekommer mig nærmest pattebarnsagtigt nemt. Så man kommer nemt ind i stoffet på C når man først bliver tvunget til det på B, og så virker det nemmere. Men sørg for at følge undervisningen på en engageret måde.


Skriv et svar til: Matematik c-b GSK ( 2 et halvt år efter afsluttet c niveau)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.