Studievalg og videregående studie

Studieretning

12. januar 2015 af wohoo1

Hej alle sammen.

Jeg skal begynde på STX snart og skal til at vælge studieretning. Jeg tænker på at vælge bioteknologi, som går ind under naturvidenskabslinjen. Jeg vil bare gerne hører hvordan den linje er?

Da den linje har meget med biologi at gøre så er jeg faktisk også lidt bange. Jeg er ikke bange for dyr, men jeg er bange for edderkopper. Kommer man til at have noget omkring dem i bioteknologi? Jeg kan ikke engang se på billederne. Så bange er jeg :( Men samtidig kan jeg også lide denne her linje.


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. januar 2015 af LeonhardEuler

Biologi handler generelt om levende organismer.


Svar #2
12. januar 2015 af wohoo1

så.... kommer jeg til at have omkring edderkopper.


Brugbart svar (1)

Svar #3
13. januar 2015 af haninh (Slettet)

Nej der er ikke et tema i biologi som hedder "Edderkopper", men der er et kapitel omkring lidt forskellige kryb og om du har det på C, B eller A niveau, så kommer du under alle omstændigheder til at tage på en lille tur med bio klassen til en å eller en sø, for at indsamle kryb. Folk tager generalt hensyn til  dem der er bange for edderkopper, og der er sikkert billeder i biologi bogen der vil skræmme dig, men det er et frit land og du kan bare lade vær med at kigge på billederne. Bare du husker at lave lektierne :)


Skriv et svar til: Studieretning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.