Generelt

Hæve samf til B?

12. januar 2015 af Sabrina3 (Slettet)

Hej,

Jeg overvejer at hæve samfundsfag til B. Hvordan er sværhedsgraden? Hvad synes I om faget - er det svært, let? 

Mvh. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. januar 2015 af pashtoon123

Ja, der er ikke længere ideologier, du skal ind på emner som EU, personlighedsdannelse, kapitaler. Meget anderledes i forhold til Samfundsfag C. Hvis du får gode karakterer i C, så lad vær med at rygge det op!


Svar #2
14. januar 2015 af Sabrina3 (Slettet)

Tak for dit svar. Jeg fik 7 i 1.g... Det er netop derfor jeg overvejer at hæve det til B, men jeg er dog bange for, at jeg ikke kan leve op sværhedsgraden/niveauet. Jeg er dårlig til at inddrage min egen personlige holdning og at diskutere, derfor er det ikke så godt, hvis undervisningen i samfundsfag kun foregår således. Men jeg er dog god til at huske og forklare begreber, som er relevante i forbindelse med et givent emne, fx EU.

Jeg overvejer også at tage filosofi, da det lyder spændende, men jeg ved ikke om det er bedre at tage det eller at hæve samfundsfag.

Hvad synes du/I ?

På hvilken måde er samfundsfag B anderledes end samfundsfag C? 

(P.S. Jeg går i 2.g og skal vælge valgfag i aften!! :( )

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. januar 2015 af anonym000

Ad #2 

Du kan sagtens klare "Sam B", hvis du anstrenger dig.

Ad "Jeg overvejer også at tage filosofi, da det lyder spændende, men jeg ved ikke om det er bedre at tage det eller at hæve samfundsfag."

Det koger ned til personlige præferencer. Men når det er sagt så er det bedre at have få fag på et højt niveau end at have mange fag på et lavt niveau - man får simpelthen mere ud af det rent intellektuelt. "Fil C" er spild af tid - man får mere ud af at finde en god bog om filosofi og læse den; det er min erfaring. Selvom filosofi kan være spændende så er det faktisk ikke særligt brugbart.

Hvis jeg var dig havde jeg valgt "Sam B".

Mht. #2's kloge "ord": "Hvis du får gode karakterer i C, så lad vær med at rygge det op!"

Det er noget sludder :-)

- - -

...............


Skriv et svar til: Hæve samf til B?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.