Studiejob

Studierelevant studiejob

16. januar 2015 af Gandhara (Slettet)

Hej allesammen

Jeg overvejer at læse til maskiningeniør på IHA. Derfor tænkte jeg at det ville være smart hvis jeg havde et studiejob som på en eller anden måde passede sammen med mit studie.

Hvilke slags studiejobs kan man have som maskiningeniørstuderende? eller ingeniører generelt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. januar 2015 af CarstenMatsson (Slettet)

Til denne og din anden tråd vil jeg svare dig, at du nok skal gå i gang med uddannelsen før du finder di get studiejob. Ingeniørstudiet er ikke en walk in the park, og det tilrådes altid at man som minimum går gennem første semester af en uddannelse inden man kaster sig over studiejob. Især fordi du ikke har specielt meget at byde ind med før du overhovedet er gået i gang. Gem dine gode ansøgninger til du kan sige "jeg kan dét og dét". Der er ingen grund til at fyre krudtet af før tid.

Om ingeniører skal have et innovativt mind-set ? Ikke lige maskiningeniører, nødvendigvis. Du kan sagtens få et job hvor du får udstukket en konkret problemstilling du skal løse. Og sædvanligvis arbejder maskiningeniører ud fra tjeklister og lignende. Med vedligehold. Eller er en del af et udviklingsteam hvor der er rimeligt klare problemstillinger.

Det er altså ikke sådan så du bliver bedt om at opfinde en maskindel som alle maskiner kan bruge.


Skriv et svar til: Studierelevant studiejob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.