Samfundsfag

Eksamenssæt 2014

16. januar 2015 af jegelskerchokolade (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, en der kan hjælpe på følgende opgave?

Argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod nedenstående citat af Christian Juhl (EL) om nytteaktivering af kontanthjælpsmodtagere. 

Citatet: 

Når kommunerne sætter kontanthjælpsmodtagere i nytteaktivering, hvor de eksempelvis rydder op i parker eller skovler sne. Det her er mere skræmmejob end nyttejob, fordi kommunerne forsøger at skræmme folk væk fra de offentlige kasser. Det er ikke ordentligt at gøre det på den her måde. Det er totalt uforsvarligt. Det handler om at skabe ordentlige job, der faktisk nytter. Kan man det, skal det ske til overenskomstmæssig løn. I dag bruger man ordningen til at sige >>her kan du ikke gå og være doven<< man bruger den til at disciplinere unge mennesker. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2015 af musen1 (Slettet)

Hej. Jeg sidder med det samme opgavesæt og har argumenteret for at liberalister går ind for at man er sin egen lykkes smed. Skal du også lave delopgave C? for den er jeg helt blank på


Svar #2
18. januar 2015 af jegelskerchokolade (Slettet)

Ja, det skal jeg.

-Jeg er i gang med den nu, men har stadig ikke svaret på det første spørgsmål.

Hvad har du ellers skrevet?


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. marts 2015 af malvia (Slettet)

Hej, jeg skal op i terminsprøverne, og tror jeg muligvis det er i dette eksamenssæt. Har I mulighed for at sende/vedhæfte det her? Det ville være en virkelig stor hjælp!


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. marts 2015 af malvia (Slettet)

Altså bare opgaveformuleringen, da jeg ikke kan finde den på nettet ..


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. maj 2015 af jellybean33 (Slettet)

Hej, er der mulighed for du kan sende mig opgaven, da jeg sidder med den nu som aflevering og har lidt svært ved at komme videre.. :)) 


Brugbart svar (0)

Svar #6
05. maj 2015 af jellybean33 (Slettet)

Hej, er der mulighed for du kan sende mig opgaven, da jeg sidder med den nu som aflevering og har lidt svært ved at komme videre.. :)) 


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. oktober 2015 af Atreiner (Slettet)

Nogen der ligger inde med opgaveformuleringen?


Skriv et svar til: Eksamenssæt 2014

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.