Studievalg og videregående studie

Medicinstudiet 2. semester AU

21. januar 2015 af Miebendixh

Hej alle sammen, 

jeg vil lige høre om, der er nogle medicinere, som er bekendt med 2.semester på AU. Har hørt så mange rygter om, at det skulle være et helvede at komme igennem. Hvordan har i formået at kæmpe jeg igennem læsemængden og passer det, at man ingen fritid har? 

Vh

Mie B.H


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. januar 2015 af LubDub

Folk der får karakteren 12 arbejder for det meste mange timer ekstra om ugen ift. folk der får karakteren 2. Det betyder, at jo mere man læser (og jo højere karakter man forventer), jo mindre fritid har man.


Brugbart svar (1)

Svar #2
24. januar 2015 af Mundo

Selvom man går efter et 2-tal, har man stadig ikke meget fritid. Jeg læste medicin på AU i et år og skiftede derefter studie. 2. semester var hårdt, men det var også rigtig spændende. Mange bruger omkring 50 timer om ugen på studiet, hvilket ikke giver mulighed for ret meget fritid.


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. januar 2015 af JEEJ2008

2. semester på AU er et rigtigt møgsemester at komme igennem - det er hårdt! Jeg har dog hørt man har tænkt sig at ændre det (ved ikke om det er trådt i kraft endnu) Men hvis det er, som det plejer, skal du regne med mindre tid til alting. Er det gået fint på 1. semester for dig skal du blot fortsætte med det du gør, men regne med at afsætte mere tid til læsningen. :) MVH.


Svar #4
27. januar 2015 af Miebendixh

Tusinde tak for de brugbare svar! ;) 


Skriv et svar til: Medicinstudiet 2. semester AU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.