Kommentarer til Studieportalen.dk

gennemsnit til tandlæge?!<3

22. januar 2015 af Baaaaamseee (Slettet)

Hej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha

P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er egenligt at være meget bedre til at stole på mig, så jeg tør at være mere aktiv i klassen:)

Det har altid været en drøm, at blive enten tandlæge eller tandplejer

Tak for jeres tid


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. januar 2015 af LubDub

man skal først igennem gymnasiet for at blive tandlæge, og det er her, at gennemsnittet betyder noget. Dit gennemsnit fra folkeskolen er ikke vigtigt i denne sammenhæng


Svar #2
22. januar 2015 af Baaaaamseee (Slettet)

Svar #1
Nååå okaaaay. Kan jeg så komme ind på gymnasiet?
Er det så hhx, htx eller stx eller sådan jeg skal vælge imellem?
Haha 1000000 tak

Brugbart svar (0)

Svar #3
28. marts 2015 af szusee

Du skal vælge en studieretning så du opfylder de specifikke adgangskrav: Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi B eller kemi B, biologi A og fysik C. Alle fag skal være bestået.

https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/odontologi


Skriv et svar til: gennemsnit til tandlæge?!<3

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.